Gå til innhold

Gemini77 med gutt og jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser du skriver ett par steder at du teiper arret på brystet til jenta di. Hva slags teip er dette?

Frøkna mi er også hjerteoperert, noen uker før din. Jeg husker du skrev om jenta di her i fjor før og etter operasjonen, godt at alt har gått bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt teip på apoteket. Slik som du bruker når du skal teipe gassbind etc. Jeg bruker både den brune (som ser ut som plaster) og den hvite typiske medisiniske teipen..

Kan jeg spørre hva jenta di ble operert for? Det holdt med den ene operasjonen? Jeg er veldig glad og takknemlig for at jenta mi er frisk og rask nå og at alt er over..

Skrevet

Takk for svar! Jeg har lest om teip med uv-beskyttelse som man får kjøpt på apoteket, trodde kanskje det var slik teip du mente. Foreløbig har vi smurt inn arret med høy solfaktor, og brukt badedrakt eller et tørkle foran.

Det er vel uansett det første året som er viktigst som jeg har skjønt det?

Min lille ble operert for innsnevring på aortabuen, VSD og åpen ductus da hun var noen dager gammel. Hun er heldigvis ferdigoperert! Det er en10% sjanse for at innsnevringen blir trang igjen, slik at dette må rettes på senere, men dette vil eventuelt skje over flere år slik at hun blir nok ikke akutt syk igjen. Det er godt og tenke på at opp i det hele har vi vært veldig heldige, vi har friske barn!

Skrevet

Jeg smører alltid godt med solkrem og tar deretter på teip uansett om hun skal ha på badedrakt eller ei. Syns det er så greit at det er dekket hele tiden og teipen detter heller ikke av.

Vi fikk beskjed om å holde det unna solen i 2 år fremover for å få penest resultat..

Da er det 90 % sjanse for at hun slipper mer operasjon da!! :-) Uansett så må alt være bedre enn en skikkelig omfattende operasjon som nyfødt. Syns det var helt forferdelig å se de små kroppene gå igjennom det der...

Så vi skal være glade for at vi nå har den delen bak oss...!

Skrevet

Da har jeg vært og kjøpt teip, takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...