Gå til innhold

Lite dilemma, trenger litt råd og synspunkter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 gutter på strax 2 og 4 år:) de går i 2 forsjellige barnehager akkurat nå å har gjort d i 1 år i august. jeg er veldig fornøyd med begge barnehagene, men nå har jeg fått tilbud om å flytte elstemann på 4 år til minstemann sin barnehage, men jeg er sånn i tvil. Er virkelig fornøyd med elsten sin barnehage oxo selv om d er lite leiker osv der, men d er en friluftsbarnehage (turer 4 ganger pr uke) å han har opplevd så mye på dette året, lært masse om skog,dyr osv osv. Mens minstemann har vært på 1 tur i kirka iløpet av 1 år.

Veit ikke om elste takler ennå en tilvenning siden han har slete med enkeltpersoner i barnehagen han går på nå hele året, han er en litt usikker og rutineavhengig gutt. Så nå har endelig primærkontakten hans fått fast jobb og komme tilbake, å de 2 er som erterris.

Så spørsmålet er da fra en frustrert mamma:) skal jeg ha de i 2 forsjellige barnehager i 1 år til å eventuelt flytte minstemann på friluft når han blir 3 år? eller skal jeg flytte elstemann?

blæææ vanskelig valg dette syns jeg.

noen råd? taes imot med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ligger barnehagene i forhold til skolekretser da? Går han i bhg nå med de han begynner på skole med? Eller er det flest barn i den andre barnehage som han skal på skole med? Det hadde jeg tenkt litt på hvertfall :o)

Skrevet

Hvis det fungerer praktisk sett å ha de i forskjellige, tror jeg at jeg ville ha fortsatt med det til yngste kan bytte, hvis dere er sikre på å få plass til han i friluftsbhg neste år. Er kanskje søskenprioritet? Tror det er lettere å bytte jo yngre de er, og spesielt siden eldste har hatt litt problemer. Dessuten høres det ut som du er mest fornøyd med bhg til eldste gutten.

Skrevet

i forhold til der vi bor nå så er ingen av barnehagene tilknyttet skolen som de egentlig skal begynne på. men jeg kommer til å søke de på den skolen som er nermest minstemann sin barnehage,men de fleste på elstemann sin barnehage begynner oxo på denne skolen som er nermest minste. er et ganske stort område men ganske spredte barnehager, så bruker litt tid på å bringe og levere. får jo bare noen dager på å bestemme meg også. syns d er vanskelig jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...