Gå til innhold

Hva med navnet "Jenny"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes egentlig dette navnet var litt harry, men i det siste har jeg begynt å endre mening. Det er jo et gammelt navn man har brukt i Norge tidligere også.

Hva synes dere? Jeg kan ikke fordra sånne navn som oser "ung amerikanisert mor som tror man blir glamorøs av et engelskklingende navn" a la Sienna, Michelle, Leanna osv, men er virkelig "Jenny" i de kategorien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenny er fint navn:)

Skrevet

Jenny er vel i den kategorien, ja, tror jeg. Det vil si: det er jo et amerikansk navn da, er det ikke? (Genny - jeg kjenner i alle fall ei som heter det, og som ble gitt det navnet fordi det navnet var så populært i New York på 70-tallet - da de bodde der.. søstra heter samantha, et annet amerikansk poppis-navn fra den tida i New York, visstnok.) Men gjør det noe da?

Skrevet

Jeg aner ikke hvor Jenny opprinnelig kommer fra, men er i alle fall brukt her til lands i maaaaaaaaaaaange år, og jeg synes ikke det kommer i samme kategori som Sienna, Michelle osv (som forøvrig er grusomme navn). Jenny er et kjempefint navn, som også står på lista her i huset.

Skrevet

i barnehagen til datteren min er det 2 tvillinger som heter Jenny og Fanny,2 flotte navn til 2 flotte jenter :)

Skrevet

Datteren min heter Jenny.

Veldig vanlig i Sverige. Et godt gammelt navn.

Nydelig syns jeg! Såklart... he he

Skrevet

Jenny er et av de peneste navnene jeg vet, og faller definitivt ikke under harry-kategorien.

Skrevet

Harry har det vel aldri vært, hva er det som er harry med det liksom? ;) Sienna og Michelle er derimot veldig harry!

Jenny er nydelig! :)

Skrevet

Det er ikke i kategorien Sienna og Michelle, men det er heller ikke pent etter mitt skjønn. For meg er det litt harry, uten at jeg kan begrunne helt hvorfor.

Skrevet

Det er harry fordi Norges mest harrye dame heter jenny;) Country-artisten Jenny jensen,he,he..

M.a.o i samme kategori som laila- cowboy-Laila;)

Skrevet

Jenny, Fanny og Henny er råflotte og stødige navn uten et snev av harryhet over seg.

Skrevet

Synes ikke det det harry. Faller mer i gammeldagskategorien spør du meg. Er ikke rånete alla Michelle, Angelica osv (sorry for de som liker slike navn).

Synes Jenny er veldig søtt. Er en søt jente i min datters barnehage som heter det, så jeg liker det godt.

Skrevet

Jenny er absolutt ikke i samme kategori som Sienna og Michelle, og jeg synes det er et flott navn (i motsetning til de andre som ble nevnt, og som er skikkelig harry).

Skrevet

Jenny er skikkelig fint! Det er absolutt ikke i Sienna og Michelle-klassen. Tenk på romanen Jenny av Sigrid Undset. Dessuten er ikke Jenny oppbrukt som mange av de veldig motete Oda, Thea, Nora, osv. osv. osv.

Skrevet

He he, er det ingen som vet at Jenny er et navn fra bibelen?

Synes foressten Jenny er nydelig. Hadde brukt det selv om jeg ventet jente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...