mirredutt Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Ligger rett ut på sofan med halsbetennelse og i løpet av dagen har hele underleppa mi blitt et eneste stort munnsår. Hele leppa er full av blemmer, og det gjør så sinnsykt vondt. Har dere noen gode kjerringråd?
dårlig ånde Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 jeg føler med deg - der har vært episode der jeg føler at folk snakker til leppa, ikke meg. alt som hjelper immunforsvaret, hjelper leppa. ro og hvile er altså det viktigste. (og antix salve. har du det?) god bedring!!
WildPrincess Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Er vel ikke noen kjærringråd... men dette har vært min reddning Elizabeth Ardens Eight hour crem har vært reddningen min. Hadde nettopp samme runde som deg, og så fort jeg begynnte å kjenne anntydninger smørte jeg på Fungerte supert og fikk ingen større utbrudd. Er en litt dyr krem, men den er super drøy og veldig fin på tørre lepper, sår hud, munnsår +++
mirredutt Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2009 Takk for tips, men begynner å bli smådesperat her. Ser ikke ut.... Har legen en vidunderkur som kan fås på resept tro?
prekæs Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 zovirax. fåes på resept og brukes fra leppa begynner å prikke. Ha den i lommeboka og smør på med en gang du kjenner noe. I tillegg. Alltid solbeskyttelse på leppene når du soler deg.
Venter nr 2:)) Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Heisann, jeg har også til tider slike utbrudd.. Og jeg fikk et tips tidligere her inne om å kjøpe meg en slik liten flaske med mandel -essens som en får kjøpt på vanlige matvarebutikker:)) Det står attmed bakervarene og sikkert nok attmed de flaskene med farge som en kan farge marsipan med:)) Jeg har prøvd antix,zovirax ja you name it.. Men IKKE noen ting har hjulpet så fort og så bra som Mandelessens:)) Så løp og kjøp eller få noen til å kjøpe for deg:)) God bedring!! For det er ikke noe godt med hverken halsbetennelse eller munnsår:((
mirredutt Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2009 Akkurat nå hadde jeg heller foretrukket halsbetennelse.. Skal sende gubben på butikken å kjøpe mandelessens. Har smurt med zovirax siden det startet å prikke, men har aldri hatt et utbrudd i nærheten så stort som dette. Her skal ingenting være uprøvd! Takk for tips
Monajenten Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har herpes og eight hour creamen funker ikke på meg. Tips: Antix, Zovirax (samme virkemiddel, men må ha resept.) Fåes kjøpt på apoteket. Solhatt fås kjøpt på apoteket. Drypp noen dråper på en bomullsdott og dytt den på munnsåret. Det hjelper forøvrig for halsbetennelsen også! Bland ut ca. 20 dråper i et glass med vann. Smaker pyton men funker. Pimpernelletinktur funker også. Smaker om mulig enda verre, det skal dryppes på en sukkerbit og man skal suge på den til den forsvinner. MEN begge deler funker!! God bedring:-)
mirredutt Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2009 Nå har jeg helgardert meg med zovirax og mandelessens, så får vi se om det hjelper. Har aldri opplevd maken til utbrudd. Ikke en eneste plass på underleppa hvor jeg ikke har en blemme, har til og med begynt å spre seg nedover mot haka... Asscrap!!!
mirredutt Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2009 Dro til legen i dag med leppa mi, og det var et av de verste utbruddene han hadde sett. Fikk zovirax i tablettform som jeg skal ta i tre dager for å se om det hjelper. Takk for alle gode tips her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå