Gå til innhold

Samle på servise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år, men tenkte vi(egentlig jeg..) skulle finne et middags- og kaffeservise å samle på, og allerede nå begynne sånn smått å ønske oss..

Men jeg har ikke peiling på sånt.. Liker ikke glorete ting, men litt stilfullt og klassisk.. Ikke for små kopper, men heller ikke for store.. Er ikke så mye utvalg her vi bor, og vanskelig å se i en katalog..

Noen som kan anbefale et bra, ikke altfor dyrt, servise?

(Legg gjerne med link hvis du har):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror dette er sånn midt på treet når det gjelder pris, dette var det serviset vi valgte da vi giftet oss, og vi er opptatte av at det ikke skal være et sånt mønster som slår deg i trynet når du setter det på bordet.

Her er en link: http://www.tilbords.no/default.asp?page=125&article=256

Skrevet

Jeg tenker litt som deg at jeg vil ha et som er klassisk og tidløst, og som passer til det meste. Så jeg har valgt Gray Pearl fra Villeroy & Boch.

Kaffiserviset har 3 forskjellige størrelser på kaffikoppene (frokost, kaffi og espresso) Jeg har valgt frokoststørrelse, fordi det er det som er lettest å finne i butikkene, og så er frokostasjettene en del større en kaffiasjettene(som jeg syns er for små.)

Prisen er vel sånn midt på treet til litt dyrt.

Her har du en oversikt:

http://eshop.villeroy-boch.com/no/shopping/porselen-classic-gray-pearl/show_104392/assortment_26

Skrevet

Vi har New Wave fra Villeroy & Boch.

Det er enkelt, men spesielt og så mange forskjellige deler at du kan sette sammen et servise som passer deg perfekt.

Skrevet

fint, men den gullkanten var ikke helt meg..:)

Men det var tidløst og klassisk!

Takk for at du tok deg bryet!:)

Skrevet

Det var pent, men for mye mønster, selv om det var i gråtoner..:)

Begynner å tenke at klassisk ikke var helt rette ordet..:)

Men takk for at du tok deg tid!:)

Skrevet

New Wave var litt for spesielt for å bruke som "finkopper" syns jeg, men det var tøft!:)

Frokostquiz er bra!;)

Skrevet

Det finnes flere forskjellige kopper i New Wave, både av str og type hank.

De som heter New Wave Premium er ganske enkle og kan fint gå som penkopper.

Men det er min mening da, selv har vi bare kjøpt krus.

.....og mens jeg letet etter dette på nett nå fant jeg den ene tingene i serien som jeg trengte men ikke trodde fantes. Juhu :o)

Skrevet

har også new wave.

liker det kjempe godt! har fåt mye skryt av det!

jeg synes det er tidløst, moderne og stilig!

jeg liker at det er litt spesielt, at det kan brukes til absolutt det meste. jeg er ikke så opptatt av at det skal være tradisjonelle og klassiske serviset alle har...

selv har jeg bare middagsserviset..... men det er fordi jeg har annet til kaffe... :P

Skrevet

Rosendahl passer kanskje for deg da? Helt hvitt og ganske plaint.

Vi har det kaffeserviset.

Til middag og slikt har vi "Nature" av Wegdewood. Helt enkelt og greit og ikke noe prangende.

Skrevet

Har kikket på Rosendahl, men fikk litt sånn instutisjon-følelse av det..hehe Litt for plaint, liksom.. Dette tror jeg blir et vanskelig valg altså!.. Hvis jeg i det hele tatt finner noe å velge i..hehe :)

Også skal vel forloveden ha et ord med i laget, men kjenner jeg ham rett bryr han seg ikke så veldig..hehe :)

Skrevet

var sølvkant da, men klart passer ikke for alle! :-) Lykke til videre med leitinga!

Skrevet

http://alny-glass.no/index.htm

Legger ved en link til et servise som heter Saturn Platina fra Porsgrund. Synes dette er veldig tidløst og enkelt. Kan brukes både til hverdags og fest. Er grå kant og litt sølv på dette. Jeg har brukt tekoppenen som kaffekopper da jeg synes kaffekoppene ble litt små. Er heller ikke alt for dyrt.

Skrevet

Jeg samler på Tid fra Porsgrund. Det er hvitt, med noen riller i "glasur" rundt kanten. Jeg liker at det er litt effekt, samtidig som det er helt rent og tidløst. Da kan jeg variere pynten etter årstiden, anledningen og i de fargene jeg vil :) Og det kommer til å vare i all evighet ;) hehe..

Skrevet

Vi har Teema og Bottna (samme utførelse/form på koppene og fatene, men Bottna har sort dekortrykk fra Marimekko) service fra Ittala da vi giftet oss. Teema er ensfarget og finnes i mange forskjellige farger. Vi valge en kombinasjon av hvit og sort Teema sammen med Bottna, og er kjempefornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...