Gå til innhold

For de som tror det finnes mer mellom himmel og jord....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på ingen måter overtroisk og mener alltid det finnes en naturlig forklaring på hva andre mener må være noe overnaturlig. Men nå står jeg uten forklaringer.

For et par uker siden filmet jeg min datter. Da jeg la videoen inn på PC'n for et par dager siden så jeg gjennom filmsnutten. Et par sekunder ut i filmen roper en kvinnestemme høyt og tydelig. Jeg og min samboer var alene (forutenom datteren vår) og det er ingen av oss som roper. Stemmen kommer ikke fra tv eller utenfra. Det høres ut som om det står noen rett ved siden av kameraet og roper. Jeg synes det er kjempeekkelt. Noen som har en forklaring til meg på hva det kan være? Noe jeg ikke har tenkt på? Evt, noen som vet hvor man kan finne ut hva/hvem som roper. Jeg vil gjerne ha svar på dette, for jeg må innrømme jeg har blitt litt redd for å være alene i huset nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ekkelt ut. Det var en som fortalte meg at hvis du setter på en båndopptaker i et rom, som er helt stille...så er det mulig at båndet tar opp stemmer fra de døde. Kanskje det er det som har skjedd her? Jeg har ikke peiling i det hele tatt, men som sagt...var en som fortalte meg det.

Skrevet

creepy!...

jeg er redd spøkelser og det hjelper ikke akkurat når jeg tror på de..

men jeg prøver og tenke ut alle andre mulige måter før jeg går over til det overtroiske..

-var det ingen utenfor da, som ropte?

-helt helt sikker på at ikke tv, radio sto på?

-er du sikker på at det var en dame som ropte, eller bare hørtes det litt sånn ut??

det kunne jo ha vært en ....hund...som ulte??

eller noe annet.. kommer ikke på mere nå

Skrevet

Enig med anonym over her.

Kan hende det var en lyd, som kameraet har forvrengt?

Skrevet

-Det var ingen utenfra som ropte, det er umulig slik som vi bor.

-Tv sto på jo, hører musikkvideo i bakgrunnen hele tiden. Samme videoen hele tiden og i den er det iallefall ingen roping! :)

- Er en dame ja, det hører man veldig godt. Hører til og med hva hun roper. Hun roper "PASS" i det min datter holder på å falle!

Skrevet

oi så spennende ! :D

men siden hun ropte det, så er hun jo snill da, det er vel en trøst ? Kanskje det er hjelperen til dattern din ?

Alle mennesker har hjelpere :)

Skrevet

Wow...skikkelig creepy!!

Skrevet

Viiillt.. Fikk sjikkelige frysninger på ryggen nå!

Nei gud vet hva det kunne være,har du prøvd å google det... hvis man nå vet hva man skal google da :P

Det var utrolig ekkelt,og skjønner godt du sliter litt med å være alene.

Men det sies jo at det ikke farlig da..bare utrolig skremmende..

Skrevet

Men hvorfor skrev du ikke i hovedinnlegget ditt at damen ropte pass da, HI?

Skrevet

Ja har også tenkt at hun må jo være snill siden hun passer på min datter. Men er jo ganske ekkelt også.

Skjønner hvis det blir vanskelig å tro på for andre, siden dere ikke har sett videoen eller hørt lyden. Skulle gjerne ha lagt den ut så alle fikk høre lyden, men siden min datter er på den vil jeg ikke det....

HI

Skrevet

spennende men også skummelt da..

er det noen som har vært knyttet til datteren din som er død nå?

eller som hadde bra kontakt med deg og mannen din?

har hørt mye om avdøde familiemedlemmer som kommer og passer på familien sin etter de var døde?

du skulle ha kontakten hun damen på kanal fem,

hun som snakker med de døde.

de ser etter folk nå... men da må du jo på tv, det er en ulempe da..

Skrevet

en kompis av samboer som er skikkelig int i "spøkelser" viste oss noe grier på youtube.com, av lyder som er blitt tatt opp. Mener det faktisk kaltes angel sounds ! ( litt ekkelt mtp at vi gravide bruker dobblere som heter AngelSound)

Prøv å søk på det på youtube !

Er jo også mange som får inn masse rare stemmer ol. på babycall..

Skrevet

Hmmm... oldemoren hennes døde for noen mnd siden.... Synes det er så merkelig å snakke om slikt, har aldri trodd på dette selv. Men nå står jeg liksom fast. Kan ikke forklare hva/hvem det er....

Tv er ikke aktuelt nei, hehe :)

Anonym 19.04 : jeg skrev kortversjonen av historien, men nå vet dere hele :) Du finner selv ut om du vil tro på meg, men jeg vet hva jeg hører på videoen.

Skrevet

Takk, skal google det jeg! huff, helt sjelven her jeg. Vil være alene i huset!!!

Skrevet

si fra etter du har googla det !

tør ikke gjøre det selv, for her vet vi at det spøker.. og vil ikke at de skal "høre" lydene av andre gjengangere.. haha !! det virka jo logisk..

Ser nå at jeg kanskje er en smule hysterisk eller noe?

menmen...si fra da :)

Skrevet

etter å ha sjekket litt tror jeg ikke angel sounds er det riktige ordet.. kommer jo bare opp om dopplere.

Søkte litt på youtube.com

søk på "ghost voices caught on tape"

anbefaler å ha på veldig lav lyd gjennom hele opptaket først, så vet du at det ikke er en såkallt "screamer" de skremmer vettet av folk og er bare tull....

Skrevet

Fant ut akkurat det samme :) Så nå har jeg sett masse på youtube og blitt vettskremt, hehe :)

Jeg må vel bare leve med at det er noe uforklarlig på filmen. Kanskje jeg får vite hva evt. hvem det er en gang :)

HI

Skrevet

Ja, det er ekkelt, men så lenge de ikke har gjort deg eller familien noe vondt så er det faktisk ikke farlig! Jeg vet jeg bor sammen med to spøkelser. ikke fordi jeg ser det selv, men jeg har alltid følt at det har vært noe her (bor i en bygning som er 150 år gammel så det er ikke så rart) For en tid tilbake fikk jeg det bekreftet av en som har litt mer kontakt med slikt enn folk flest, og alt han sa stemte med det jeg har oppfattet, det ei venninne av meg har oppfattet og naboer har sett... Men cluet er at de aaaldri har gjort meg noe vondt, ikke en eneste gang i løpet av 3 år!! De er ikke farlige-hvertfall så lenge de faktisk ikke har gjort deg noe vondt, så mitt tips er å prøve å bare blåse i det. Bare la denne damen eksistere der, uten at du trenger å tenke noe mer over det. Bare prøv å slå deg til ro med tanken at det er mer mellom himmel og jord, men at det ikke trenger å angå deg så lenge du ikke bryr deg om det... håper dette betrygget deg litt :D

Skrevet

Så ekkelt.. Men det var kanskje en som passer på jenta di? :) Hvis dere ikke har merka noe i huset el..

Skrevet

Har du spurt datra di eller samboeren din om du sa noke?

Er jo lett å gløyme om ein feks har ropt "pass deg/pass opp" om ein avbraut midt i setninga...har vore borti det før (både med meg og andre).

eller så kan det ha vore ein turgåar som såg på det dykk held på med, og ragerte som ein rein refleks då dattra di ramla. Men det passar kanskje ikkje, sidan det hørtes ut som om vedkomande var rett attmed kameraet.

Kanskje dattra di har ein skytsengel;)

Skrevet

Umulig å se inn til oss da vi er høyt oppe :) (blokk) Derfor også umulig at det er noen utenfor... bor ingen ved siden av oss....

Spurte samboer og han sier det absolutt ikke er meg. Og det hører jeg jo også. Det er ikke min stemme... Og det virker som om stemmen er like ved kameraet.

Nei, jeg vet rett og slett ikke jeg... Stemmen er der nå uansett. Men jeg velger å tro at det ikke er noen som vil oss noe vondt. :)

HI

Skrevet

vil anbefale deg forumet forum.gaiaforum.com

Der er det mange som er interesserte i emnet, og ganske mange som har god peiling på hvordan man skal vite om det er spøkelser, eller andre mulige forklaringer osv. Kanskje du kan spørre der. Det er gratis å bli medlem.

Lykke til! Fikk frysninger over hele meg når jeg leste hva damen ropte...

Skrevet

Tusen takk, skal sjekke det ut jeg :)

HI

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Heter White Noise og evp (e litt usikekr på forortningen der altså). Men poenget er at det er folk som mener at det går ann å fange stemmer til ånder på bånd..

Jeg tror på det til en viss grad..en annen ting; så og si ingenting av det som ligger ute på youtube av filmer og lyder er ekte..bare så dere er klar over det.

Jeg kommer fra en familie hvor så og si alle har opplevd "åndelig kontakt". Jeg vet at det finnes en annen verden,en verden som man ikke skal bli dratt for mye inn i. Ihvertfall ikke om man ikke vet hva man gjør! Det finnes gode og onde mennesker,det samme gjelder for ånder. Ha respekt,og vær forsiktig om du velger å utforske det mer.

Men som noen andre nevner,om det er en ånd så høres det ut som den vil hjelpe. Kan like gjerne være en "hjelper".

Skrevet

åh *klaske meg i panna*... White Noise var det ja !!!

glemsk om dagen jeg...

Ja jeg også tror det er en hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...