**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 ........de fant en syste på den ene eggstokken min som var ganske stor!! Noen som har opplevd dette??? Mente det var bare en vann syste, som er veldig normalt i svangerskap. De ønsket allikevel å følge utviklingen på denne, så det blir ny ul om 4 uker. Det var så deilig å se lille baby! Kunne se at armene og benene var begynt å utvikle seg!!! Den lå der inne å sprellet som besatt!!! Babyen målte 24 mm, og det tilsa 9 uker! Jeg er i dag etter mens 8+6 så det kunne ikke stemt bedre!! :-) ER så gla!!!!
Haukens 15.03.10 Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Var vel fint å få se barnet sitt på UL ? Vanncyster er ufarlige tror jeg, og nå får du oppfølging også.
Allegra baby Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Hei!!! Er 8+ ett eller annet og akkurat det samme skjedde med meg forrige uke!!! Har hatt veldige ryggsmerter, så ille at jeg ikke kan sitte, og klarer nesten ikke komme meg inn og ut av sengen etc. De sa til meg at det var ganske vanlig i forb med graviditet og at de i de fleste tilfeller krymper eller sprekker før andre trimester.. Og de siste dagene har smertene hos meg nesten blitt borte, så jeg regner med at cysten er på vei bort også. Men syntes det var ekkel beskjed å få, så jeg ringte 3 leger jeg kjenner (!), to gynekologer, og begge kunne berolige med at dette var ingenting å tenke på ! lykke til!!
klar for 3? Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Så deilig at alt var fint på ul ihvertfall. Gratulerer. Det andre ordner seg nok:)
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2009 hmmm.... så det er der rygg smertene kommer inn!! :-) Har ikke tenkt at det kan ha en sammenheng!! Har du hatt stikkninger ned over den ene bene? Har veldig vondt rundt halebeinet! Doktoren var veldig dyktig, og sa at det var veldig normalt i svangerskap! Synes det var greit at hun forklarte at dersom denne skulle finne på å sprikke eller vri seg, så ville jeg oppleve sterke smerter, og da kunne jeg ta kontakt med sykehuset!! Veldig greit for meg å vite at dersom jeg får smerter, så er det mest sansynligvis ikke babyen det er noe galt med!! :-) Forhåpentligvis kommer alt til å gå bra, og cysten går bort av seg selv!! :-)
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2009 Det var helt utrolig deilig å se at alt sto fint til med lille gull!! :-) Den var så sjønn der den lå og sprellet med armer og ben!! :-)
Mannemor Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Hei :-) Jeg har også hatt vannsyste i mine to siste svangerskap. Den ene var 4cm i diameter og den andre var 5cm i diameter. De var forsvunnet av seg selv da jeg var på ul i ca.uke 18. Lykke til videre i svangerskapet og nyt det :-) Klem fra meg ;:-)
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Var det en Corpus luteum cyste (den cysten som blir formet etter eggløsningen og gir næring til embryoet fram til morkaken tar over) så forsvinner den ofte 1 til 3 mnd etter eggløsningen. Noen ganger fortsetter den å vokse og må fjernes kirurgisk, men som regel skaper den ikke problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå