Gjest Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Er snart 37 uker på vei og jenta mi ligger i stjernekikker stilling... Hodet er ikke festet, og jordmor sa at hun enda kunne snu seg riktig vei. Men er det noe jeg kan gjøre selv for at hun skal snu seg i "riktig" stilling? Er det noen her som har født stjernekikkere før - hvordan var fødselen for dere? Jeg har hørt så mange skrekkhistorier om de som har født stjernekikkere men er det virkelig så horribelt som mange vil ha det til?
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Nå har jeg bare gått gjennom en fødsel før, så har bare erfaring med stjernekikkerfødsel. For meg var det en kjempe fin opplevelse å føde prinsessa mi. Det eneste jeg oppfatter som motsatt med min fødsel i forhold til andres er at pressriene definitivt var de verste. Men jeg måtte bare sy noen pyntesting her og der og måtte ikke ha verken vakuum eller tang. Det går nok bare bra skal du se, Jeg gleder meg iallefall til fødselen denne gangen også
Kine71 Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Du kan hvile albuene på gulvet mens du stær med baken i opp, litt hver dag. Kanskje det hjelper? Dessuten om barnet ligger sånn nå så kan det endre seg når du får rier. Ikke bekymre deg, ta det som det kommer. går nok fint skal du se:0) Lykke til.
Lykkekløver Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Jeg fødte en stjernekikker sist gang og det var en tøff fødsel!!! Han satte seg fast i bekkenet og det ble brukt både vakumsug og tilslutt tang. Har hatt fødselsamtale på sykehuset nå før neste fødsel, er livredd for å måtte gjennomgå dette en gang til. Det jordmor sa til meg er at det er umulig å forutse at man får en stjernekikker på forhånd, for babyen kan snu seg helt frem til selve fødselen, selv da var det visst ikke så lett å se. Hvilken stilling er det babyen din ligger i siden jordmoren din sa at hun ligger i stjernekikker stilling?
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Takker for svar... Ser ut som noen har fine fødsler med stjernekikker, mens andre har tøffe. Er vel sånn uansett hvordan babyen ligger Takk for tipset med å stå på alle fire med rompa opp i været - dette skal jeg jammen prøve. Lykkekløver..... Jordmoren sa at hun lå med hodet ned og med ryggen sin nesten helt mot ryggen min, men at hun hadde ryggen delvis ut mot min høyre side. Hun sa også at babyen kunne snu seg rundt så det var ikke sikkert at hun kom ut som en stjernekikker.. Jeg får bare ta det som det kommer.. Ut må hun uansett hvilken vei hun ligger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå