Gå til innhold

Farlig å bruke babywatcher for mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er farlig å bruke babyywatcheren (sånn for å høre fosterets hjertelyd) for ofte?? Kan det være skadelig på noen måte?? Er jo bare så betryggende å høre den lyden....

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. En slik doppler er jo en høytaler. Har hørt at noen mener de sender utralyder, som igjen ikke er noe dokumentert farlig. Men har snakket med flere som skal ha peiling og de sier at doppler er en høytaler og er ikke farlig. Vanskelig å vite. Men det jeg trøster meg med er jo at risikosvangerskap blir fulgt opp gjevnlig med doppler og ultralyd. Hvis det hadde vaert noe som helt risiko ved dette, hadde de vel fulgt opp disse sårbare svangerskapene på en annen måte

Skrevet

Takk for svar, og håper du har rett! Har mistet tre ganger før, så jeg synes det er veldig betryggende å høre hjertelyden til barnet av og til :) Ser heldigvis ut til å gå bra nå da :) Er 19 uker på vei, og kjenner masse spark til tider :) Nå er livet bare herlig!! Etter mange nedturer.....

Skrevet

Se på eksen. Er det ultralyd så bør du begrense bruken, fordi de ikke vet hva ULstålene kan gjøre. begrense det til max 2 minutt om gangen. Er det ikke UL i maskinen, er det høyttaler og du kan bruke så mye du vil!

Skrevet

Det er visst ultralyd på den jeg har fått lånt..... Du sier begrense til max 2 minutt om gangen, men vet du noe om hvor ofte man kan bruke den uten at det er skadelig? Sikkert vanskelig å si, siden det er noe som er forsket veldig lite på.... Rart at de selger sånne da, uten å advare dersom det kan være skadelig å bruke den for ofte....

Skrevet

Jeg har lest det samme som deg, at de ikke har bevisst noe via forsking. Men jeg har hørt mange som sier at det forstyrrer fosteret og at det ikke er heldig med mange ULer.

Skrevet

Ikke farlig så lenge du bruker den riktig.Det vil si ikke bruke den mer enn 2 min av gangen.

Jeg brukte min 1 gang hver dag til jeg kjente liv.Og når jeg kjente liv innimellom om det var veldig stille.

Jeg har vært mye på sykehuset og hos norges spesialist på fosterdiagnostikk dette svangerskapet.Og alle har samme beskjed.Det er helt ufarlig:)

Bebisen er ikke kjempe glad i den men den er ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...