Gå til innhold

Hvordan få sagt det ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg og min kjære unnfanget vår lille spire på prevansjon, ja hun / han var et uhell - så nå prøver vi vårt beste å tilpasse oss.

Han er i sjokk og jeg har mer en nok med å ikke forgå her.

Problemet er at vi strengt tatt ikke kjenner hverandre..og familien hans vet ikke om meg, og mine vet ikke om han.

Det vet ikke en gang at han er sammen med meg. Ikke har de den fjerneste idee at deres kjære sønn skal bli pappa.

Vi har bestemt oss at vi pent og forsiktig skal fortelle familien om barnet når jeg er over 12 uker.

Problemet er at jeg skal nordover om 6 uker, og er det da i det hele tatt mulig å skjule magen ?

Jeg vil at de skal få hilse på meg før de ser at jeg er gravid.

De har barnebarn fra før. Han har en søster, men dette barnet er hans første.

Hvordan får vi fortalt dette på en måte som ikke setter alle ut av drift ?

Vi er nå sammen i allefall, det er da en begynnelse. ..

Termin 15.Mars - 10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det beste vil være at sønnen forteller det før dere møtes. Det vil kanskje være veldig vanskelig å skjule.

Skrevet

Det er planen at han skal fortelle om meg før jeg kommer, og at vi sammen forteller om barnet vi venter.

Er det mulig å skjule magen i uke 11 ?

Skrevet

Det kommer litt ann på hvordan kroppsfasongen din er til vanlig. Hvis du er veldig tynn vil det fort syntes, men hvis du har litt ekstra og kanskje går med litt vide klær normalt tar det ofte lenger tid før det syntes.

Men det vil nok være enklest for dere å si det før dere reiser, er lettere å si det på tlf (ev. sende en mld. hvis dere absolutt ikke tør å si det) enn å si det direkte når man møter dem. Hvis dere venter kan det også bli ubehagelige situasjoner hvis du f.eks. blir tilbudt vin på kvelden før dere har fått sagt det. Jeg ville hvertfall foretrukket å få sagt det før jeg møter dem face to face.

Gratulerer og lykke til! :)

Skrevet

Foreldre kan ofte reagere litt mer dramatisk enn godt er... om du hadde latt han si det først får de tid til å reagere, tenke og venne seg til tanken slik at det kanskje er hyggeligere for dere å være der oppe?

Samtidig, om de ikke har sett deg før kan det jo være vanskelig å bedømme om en bitteliten mage er en gravid-eller fett mage (om den i det hele tatt har kommet i uke 11 som ofte er tidlig for 1.gangs) ....

Skrevet

I uke 11 er det veeeeelig lite sannsynlig at magen synes når du er førstegangs..

Skrevet

Da er det oke da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...