Gå til innhold

Må sykemelde meg videre ja,

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det 2 uker siden jeg fikk utført en Gastric By Pass operasjon, en såkaldt vektoperasjon. Operasjonen gikk veldig fint og jeg hadde vondt kun de første dagene etterpå. MEN jeg merker at jeg går veldig fort "tom" for energi. Plutselig føles det som om noen har dratt ut kontakten på meg. Sliter med å spise og å få i meg nok mat. Ikke har jeg sulfølelse og ikke har jeg metthetsfølelse så jeg forsøker å spise den mengden jeg hører andre spiser. Eneste plagene jeg har er at jeg blir så innmari fort energiløs. Skal jeg noe må jeg passe på å få i meg masse proteiner før jeg drar ut og gjør det og så er det full fart hjem igjen. Gå tur med hunden tør jeg ikke enda i og med at jeg er redd for å gå i bakken.

Nå er det en uke igjen av sykemeldingen min. Alle jeg kjenner som har hatt samme operasjon som meg anbefaler meg å sykemelde meg videre. Men så er det samvittigheten min da. Jeg vet at det er mye jobb som ligger og vente på meg, ikke alt vikaren, på 17 år som er der 3 ganger i uka, kan gjøre. Jeg jobber litt hjemmefra også når jeg kan. Hjelper til med småting som vikaren ikke kan gjøre, og nå i mnd. skiftet skal jeg innom og fakturere.

Gruver meg til å si i fra om at jeg neppe kommer tilbake om 2 uker.

Men å begynne å jobbe igjen før man har fått rutine og kommet i gang med måltidene går ikke. Jeg vet at jeg kommer til å gå rett i dørken når maset begynner. Merker det jo veldig godt her hjemme med en trassig 3,5 åring som har ferie fra bhg. nå om dagen.

Hvorfor i alle videste verden skal man få dårlig samvittighet fordi man vil ta vare på seg selv?

Jeg vet jo at jeg ikke får en døyt igjen for det. Ingen som "takker" for det. Jeg får avspasering for det jeg jobber hjemmefra. I tillegg har jeg ganske lav lønn i forhold til hvordan arbeidsoppgavene er, og ikke ble det rare lønnsoppgjøret heller i år. Ikke noe pålegg, som jeg ble lovet, når prøvetiden min var over i desember heller.

Får dere også dårlig samvittighet når dere er sykemeldte og må videre sykemelde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda - høres slitsomt ut - får håpe kroppen din "venner" seg til det snart og at energi-nivået ditt snart er på vei opp igjen. jeg har selv vært sm i over et halvt år nå for virus på balansenerven og spiseforstyrrelser. vet alt hva du mener med energiløs...kroppen min sa bare stopp og nå er den nede i en dump den ikke kommer seg skikkelig opp av. jeg syns det er super-kjipt å være sm, og har også dårlig samvittighet overfor jobben...men sånn er det bare - jeg må klare å bli frisk før jeg klarer å jobbe igjen, og det er en god motivasjon, men er jo litt mer enn det som må til desverre...

Skrevet

Takk for svar.

Ingen god følelse nei. Men sånn er det bare. Jeg angrer på at jeg sa meg villig til å hjelpe til med ting hjemme fra og å komme innom for å fakturere. Må innom i morgen og gleder meg ikke akkurat. Føler for å snike meg inn bakveien og være usynlig. Føler ikke for å snakke med noen der, bare få unna det jeg må og så rett hjem. Fristende å dra etter arb.tid, men da er jeg som regel kadaver.

Varmen her gjør ikke tingene noe spes. bedre for meg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...