Gå til innhold

jeg dater en mann som er 18 år eldre enn meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og de skremmende følelsene kommer og går.

Jeg synes dette er så vanskelig! Er det noen i lignenende situasjon? Noen med stor aldersforskjell?

Hva er negativt og hva er positivt? Hvilke utfordringer kan jeg komme til å møte på?

Jeg har ett barn fra før på 6 år, han har ingen men ønsker seg barn. Vi har mye tilfelles, begge er veldig forelsket... men jeg må ærlig innrømme at jeg er redd for hva familie og venner vil si...

Håper dere har noen gode råd eller tanker, jeg føler meg litt lost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er så viktig for deg hva andre vil si, får du spørre dem hvem du skal være sammen med!

Skrevet

hei!!!

faren til sønnen min er 18 år eldre enn meg,det var veldig vanskelig i starten i forholdet,da venner bare rakket ned på meg,og det gikk så langt at det ble slutt,men jeg ar veldig glad i han og tenkte meg at det er jeg som skal være sammen med han ikke vennene mine.så vi ble sammen igjen:)

jeg hadde ingen barn fra før og begge ønsket seg et barn,der han hadde 2 fra før.men problemet mitt der var at jeg ønsker meg kjempe masse en til,men han ville ikke det.

familien sa ingenting,men husk det er deg det gjelder ikke venner osv-

øsker deg bare lykke til jeg og tenk på deg selv:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, er det så viktig da? Det viktigste er vel hva som passer for dere. Samboeren min er 12 år eldre enn meg, men det merkes ikke. jeg har (altfor) mye "bagasje" fra tidligere som tilsier at jeg har vokst fort for alderen, og han hadde det ikke (ingen barn, ingen langvarige forhold, god barndom osv), så vi passa som hånd i hanske :)

Skrevet

Jeg har en bestemor, en søster og to gode venner som har funnet partnere som er mellom 10-20 år eldre. Det kommer jo også an på hvor gammel en selv er.

Bestemor kan ikke få fullrost bestefar, og de var så forelsket:) Bakdelen, og det trekker spesielt min ene venninne frem siden mannen har vært syk en periode, er helse og alderdom. Mens en er 45-50, er ferdig med små barn, har god økonomi og full av fres, kan den ene parten være mer satt, kanskje har fått litt helseproblem og er veldig fornøyd med å roe ned. Min bestemor har vært alene i snart 25 år, og pleide bestefar de siste 10 årene. Hun var sliten, og trengte flere år på å hente seg inn. Noe min søster påpekte er at er den yngste i forholdet veldig ung og ikke "kan" noe spesielt, så kan kunnskaps og erfaringsforskjellen være svært ulik. En vet alt og kan sette hendelser og følelser inn i et større perspektiv, både privat og faglig, mens den andre ofte føler seg litt dum og kunnskapsløs. Gjerne i møte med omgangskretsen til den eldste. Så det er stor forskjell på å være 20 og 30 år når en møter en eldre partner.

Det positive, slik jeg ser det og de forteller, er tryggheten ofte eldre menn representerer. De kan ofte å behandle en dame, og er gode til å prioritere familie og partner. De er ofte utrolig gode fedre som engasjerer seg på en aktiv og fin måte, og karrieren er ofte ferdig bygget. Kanskje lærer en å sette pris på de mange og gode årene en har sammen fordi en vet at aldersforskjellen kan medføre at den yngste blir gammel alene? Tror med på kvalitet enn kvantitet.

Skrevet

Takk for svar :)

Godt at dere er så positive. Jeg bør selvfølgelig ikke tenke på hva andre tenker.. men det preger en jo.

Jeg synes det er så skummelt med involvering av barnet mitt, hvordan tar man liksom første skrittet der?

Og seriøst, åssen vil det bli når jeg er 40 og han 64 liksom (!!!)

Dette er ikke lett!

Skrevet

Tusen takk for kjempe godt svar. Kjente at jeg ble litt tankefull nå... på en god måte :)

Jeg får gi det litt tid... så får vi se hvor vi ender... jeg er ihvertfall sikker på at han vil gjøre meg så lykkelig og trygg.

Skrevet

Samme det vel, er sikkert ikke så stor forskjell på dere.

Og 64-40 er 24 og ikke 18 års forskjell som du skriver i overskriften.

Skrevet

Har ikke egen erfaring. Men søstra mi ble sammen med en mann som var 19 år eldre enn seg da hun selv var 19. Han var allerede ferdig med barn (hadde 2 selv), og tror mye låg der, hun valgte at hun kunne leve med det å være "reservemamma" og ikke kom til å få egne barn. De lever et godt liv sammen, har felles interesser, reiser mye og har det topp. Har vært sammen i 15 år nå. Så det er fullt mulig at det kan fungere :-)

Har ikke så mange råd. Men tror nok at det kan fungere bra med godt samarbeid :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om han er 64 når du er 40, så har du bomma på hva du trodde var aldersforskjellen ;)

Skrevet

Er selv sammen med en som er 19 år eldre enn meg.. Jeg var akkurat fylt 18år da vi ble sammen! Dette er nå 6år siden, og vi har just giftet oss... Har ei datter på 2år sammen og nestemann på vei!

Får min del, merker jeg ingenting til aldersforskjellen (og det gjør ikke han heller)!

Men han hadde ingen barn, ingen ekteskap bak seg, og dette hadde mye og si for at jeg var villig til å satse.

Vi har ikke fått en eneste negativ reaksjon fra familie og nære venner, men hva bekjente/naboer sier bryr oss ikke (ikke det at vi har hørt noe negativt, men......)!

Det viktigse er jo at man er lykkelige sammen? Alder er bare ett tall...

Aldredommen kommer når den kommer, og mest sannsynlig for jeg mange år alene...

Men det er uansett verdt det,selv om han er rundt 80år før jeg blir pensjonert... Å leve med mannen jeg elsker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...