Gå til innhold

Oppdateringer; Barnevernbesøket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dem har vært her, i over en time. Nå gikk dem akkurat.

Begge var hyggelige, og like menneskelige som oss;)

Dem fikk snakket med meg og kjæresten min.

Og dem fikk sett Isac.

Konklusjonen demmes er at jeg ikke er i stand til å ta vare på Isac aleine. Derfor må jeg alltid ha noen her med meg, når Isac er med meg. Hadde det ikke vært for kjæresten min, hadde dem satt ham i ett hjem, det sa de direkte til meg! - Men bare for denne uken da.

Neste uke kommer mamma og pappa hjem, og da er dem her med Isac, og kan ta vare på han. Om de protesterer på det, henter de Isac. (De protesterer ikke da) Også må jeg, mamma og pappa møte hos barnevernet for å diskutere.

Kjæresten min fikk nummer og streng beskjed om å ringe bv om jeg ble dårligere (Det sa dem ETTER at jeg sa at jeg fortsatt blir dårligere...) Men bv stoler på han, og det er bra...

De observerte Isac også. Og ble imponert. Han har utviklet seg enormt bra, og har gode tale- og kommuniseringsevner til å være så liten. Han leker fint, har ett fint forhold til meg og ser sunn og frisk ut!

Dem var bare positiv til Isac! :D

Og det betydde jo at han fikk den omsorgen han trengte.

Altså, enda en grunn til at de ikke vil ta han ut av hjemmet sitt:)

Alt i alt gikk det jo fint:) Selvom jeg nå er like engstelig. Ikke noe kjekt å få høre at jeg ikke egner meg til å ta vare på min egen sønn aleine=(

Vi hører ikke fra dem igjen før om en mnd, fordi vi ikke er prioritert! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du fikk en positiv opplevelse med bv - selv om du, som du sier selv, ikke syns det er noe særlig å kunne ta deg av sønnen din alene. Flott at du har en kjæreste og foreldre som stiller så mye opp for deg og at gutten din utvikler seg som han skal og ellers er preget av å ha det trygt og godt. Dette klarer du, vettu:o)

Skrevet

Det var flott at opplevelsen ikke bare var negativ. Du virker jo som en reflektert og oppegående jente, og sikkert klar over at sykdommen din ikke gjør deg istand til å ha aleneansvar for gutten.

Jeg har hatt flere fostersøsken, og har fungert som beredskapshjem for barn som trenger et hjem akutt. Både mine bonusøsken og jeg som tar imot er positive til barnevernet, selv om de selvsagt også gjør feil. De ønsker at foreldre skal lykkes, men har selvsagt barnets interesse i fokus. Du har en flott familie og kjæreste rundt deg, og et støtteapparat er akkurat det de liker å se og gutten trenger siden du er syk.

Lykke til og ta imot all hjelp du kan få!

Skrevet

Jeg tror det er kjempebra at barnevernet har blitt involvert, både for deg og lille Isaac! Dere har alle et felles mål, nemlig at Isaac skal ha det bra - prøv å huske det! Det er bra at møtet med barnevernet ble en positiv opplevelse.

Jeg har en venninne som vokste opp med en til tider svært psykisk syk alenemor (enke), og barnevernet involverte seg ikke i det hele tatt. Venninna mi er nå, i voksen alder, faktisk bitter fordi barnevernet ikke grep inn. At dere alle har fått hjelp nå, er antagelig det beste som kunne skje for hele den lille familien din. Jeg leste litt i bloggen din, det er tydelig at du har det kjempevanskelig - og da er det desto mer beundringsverdig at Isaac har utviklet seg så fint. Husk at det ikke er noen svakhet å trenge eller be om hjelp!

Skrevet

Så bra det gikk så smertefritt, håper du koser deg masse med Isaac og at dere får en super sommer sammen :-)

Skrevet

Hei Ina :)

Skjønner godt at det ikke er noe kjekt å få høre dette, men du må huske at bv er der for å hjelpe deg og ikke "ta" deg. Det er veldig bra at du samarbeider med dem, da vil det være lettere for dem å sette inn tiltak som kan hjelpe deg og Isac på best mulig måte. Virker jo som om du har et godt nettverk rundt deg og ikke noe er bedre enn det...:)

Lykke til videre, følger med deg på bloggen din (selv om jeg ikke er flink til å kommentere)..:)

Skrevet

Takk for det, dere! :)

Er glad for at dere følger bloggen min. Det er faktisk godt å vite at noen leser:)

Skrevet

jeg har lest HELE bloggen din i dag jeg :D har ikke sett den før.

Utrolig tøff kamp du kjemper, men synes du er veldig flink til å sette ord på det du føler og tenker.

Lykke til videre!!

Skrevet

hva er adressen til bloggen? Vil gjerne lese :)

Skrevet

Ardresse til bloggen:-) Jeg vil også lese den, om jeg kan??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...