Gå til innhold

Rier og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at folk kjenner rier forskjellige, og at fødsler er ulike. Derfor lurer jeg på om du kan fortelle meg hvordan du kjente riene dine, og hvordan din fødsel startet.

Er førstegangsfødende og aner ikke hva jeg skal kjenne etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjeeempe svake rier i ca 7-8 timer før jeg faktisk merket at det var rier. Skjønte jo at noe kansje var på gang, men skjønte det faktisk ikke før jeg sto utenfor føden og hadde ei skikkelig vond rie.

Hadde uregelmessige rier i ca 9 timer før de ble regelmessige. Og da ble de vonde også.

Skrevet

Kroppen min klarer faktisk ikke å lage skikkelige rier på egenhånd. Det har jeg erfart etter 2 svangerskap. Men likevel visste jeg når fødselen startet;)

Første startet med litt "vannlekkasje", det kom bare litt. og så ble det mer og mer av sterkere kynnere ut over dagen, men de ble aldri regelmessige og ikke særlig vonde. Kom inn til sykehuset, de registrerte en form for rier. Og så lå jeg nå der, uten å føle meg dårlig av noe slag. Men de tulleriene var nok til å slite meg ut og å holde meg våken. Hele greia endte i hasteKS. Jeg var her 12 dager på overtid, så det var derfor jeg reiste til sykehuset. De ville ha meg inn til sjekk.

Med andre lurte jeg ikke litt, engang. Da FOSSET vannet ut;) Riene var lite av. Ikke en eneste en, før jeg fikk drypp for å få komme igang. Dette endte i en flott vaginal fødsel på ca 5 timer fra første rie til ungen var ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...