Gå til innhold

kan noen oversette noe på fransk til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cherxxxxxx,

Je t’écris en français pour mieux m’exprimer. Je ne sais pas comment tu peux excuser ce que tu as fait à xxxxx; elle est complètement défaite. Je ne sais pas non plus ce qui a pu causer une telle rupture et un comportement si lâche et cavalier. C’est inacceptable. Il faut savoir que tu n’as qu’elle et ton père, et je me demande ce que ton père pense de toute cette affaire… Même si notre mère nous tape sur les nerfs des fois, il faut la traiter avec respect. Il faut accepter qu’elle soit comme elle est. Il me semble qu’il faut aussi respecter les parents de nos conjoints; ils sont les parents de nos conjoints. Et xxxxest très gentille – et très brave – dans sa ‘genteel poverty`. Et elle a toujours été – et tu n’as rien manqué, il me semble, malgré la situation souvent précaire de tes parents. Tu as toujours été le focus de leur tendresse, de leur amour et de leurs espoirs. Je ne vois aucun mal dans tout cela. Et xxxx était si fière de toi…

Tu dirais que je me mêle des choses qui ne sont pas de mes affaires, soit. Elle est une amie de très longue date. Elle ne mérite pas ce qu’elle vit maintenant.

Tu lui dois une excuse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cherxxxxxx,

I write you in French for better to express me. I do not know how you can excuse what you did to xxxxx; she is completely undone. I do not know not more which was able to cause such a rupture and a behavior if loosens and rider. It is unacceptable. It is necessary to know that you have only she and your father, and I wonder what your father thinks about all this matter… even if our mother types us on the nerves sometimes, it is necessary to treat it with respect. It is necessary to accept that she be as her is. It seem to me that it is necessary also to respect the parents of our spouses; they are the parents of our spouses. And very kind xxxxest – and very brave – in his 'genteel p. And she always was – and you did not lack anything, it seem to me, despite the often precarious position of your parents. You always were the focus of their kindness, of their love and of their hopes. I do not see any evil in all that. And xxxx was so proud of you…

You would say that I mix of the things that are not any my matters, be. She is a girlfriend of very long date. She does not deserve what she lives now.

You have him an excuse.

Skrevet

Hehe..brukt en oversetter på nettet eller?..

Skrevet

hehe.. ja, ser ut som om hun har gjort det. Men kan jo være HI forstår innholdet likevel;)

Skrevet

ja eg brukte en på nettet :) Like så greit tenke eg! Hvis HI ikke forstår det så for noen andre hjelpe henne videre.

Lykke til uansett HI!!

Skrevet

Takk tinemor.

Det er skrevet på kanadisk fransk også så det er vel kanskje litt vanskeligere å forstå/oversette, men uansett takk for hjelpen. Det opplarte en del.

HI

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg forsøker en litt mer personlig oversettelse:

Jeg skriver til deg på fransk for å kunne uttrykke meg bedre.. Jeg kan ikke forstå hvordan du kan unnskylde det du har gjort mot xxx, hun er fullstendig ødelagt. Jeg forstår heller ikke hvordan du kunne skape et slikt oppstyr. Det er uakseptabelt. Man skal vite at du ikke har noen andre enn henne og din far, og jeg spør meg hva din far mener om denne hendelsen. Selv om vår mor går oss på nervene noen ganger, må hun behandles med respekt. Man må akseptere at hun er som hun er. Jeg mener også at vi må respektere foreldrene til våre partnere (samboere, ektefeller), de er tross alt foreldrene til våre partnere. Og xxx er svært snill, og svært tapper i sin fattigdom (litt usikker på hva genteel betyr) det har hun alltid vært - og det virker for meg som om at du aldri har manglet noe til tross for den ofte så vanskelige situasjonen dine foreldre har vært i. Du har alltid vært i fokus for deres ømhet, deres kjærlighet og deres håp. Jeg kan ikke se noe galt i alt det. Og xxx er så stolt av deg...

Du kan si at jeg blander meg i saker som jeg ikke har noe med, men hun er en gammel venn. Hun fortjener ikke å ha det slik hun har det nå.

Du skylder henne en unnskyldning.

Puh, det var lenge siden jeg har praktisert fransken min, håper det faller på plass :)

Skrevet

Jeg skriver for å bedre snakker fransk. Jeg vet ikke hvordan du kan unnskylde hva du gjorde for xxxxx og er helt overvunnet. Jeg vet ikke hva som kan forårsake en slik svikt og feig hvis atferd og rider. Dette er uakseptabelt. Du bør vite at du gjør det, og din far, og jeg lurer på hva faren din mener om dette hele greia ... Selv om vår mor går oss på nervene i gang, må du behandle det med respekt. Vi må akseptere det som det er. Det virker for meg at vi må også respektere foreldrene våre ektefeller, og foreldrene våre ektefeller. Og xxxxest veldig flott - og veldig modig - i sin "genteel fattigdom". Og det har alltid vært - og du ikke går glipp av, tror jeg, til tross for ofte prekære situasjonen for foreldrene dine. Du har alltid vært fokus for sine ømhet, deres kjærlighet og håp. Jeg ser ingen skade i det. Xxxx og var så stolt av deg ...

Du kan si at jeg blande ting som er ikke meg heller. Hun er en venn i lang tid. Hun ikke fortjener det hun bor nå.

Du skylder henne en unnskyldning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...