Lie79*har blitt mamma* Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Men av disse 13 var 4 befruktet med 2 sædceller og inneholder da for mye arvestoff. Så da står vi igjen med 9 befruktede egg som så langt ser bra ut. Alle 16 eggene jeg fikk ut var modne, så er veldig fornøyd nå) Håper på fine 4-delte egg i morgen og at vi får noen på frys også. Veldig glad hvis vi får noen bonusforsøk siden dette er siste forsøket i det offentlige. Fikk vite at vi får tilbud om å sette inn evt to 4-delte egg i morgen, men er litt i tvil pga at jeg har diabetes og at et svangerskap for meg derfor har litt økt risiko fra før. Har hatt diabetes i over 20 år og er godt regulert og føler jeg har god kontroll. Hva ville dere gjort?
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Gratulerer med flott befruktning, Lie79! Nå er det bare å fylle opp frysern for sikkerhets skyld! Men håper jo selvfølgelig at det fester seg i første runde. Jeg syns det er vanskelig å komme med råd, fikk satt inn to selv men har jo ikke din sykdom å ta hensyn til. Nå var vel ikke mine egg helt perfekte heller, et 2-delt og et 3-delt. Det var liksom ikke noe spørsmål, bio-ing. sa bare "du får inn to fordi de ikke har delt seg helt optimalt". Flott tenkte jeg, da er det to sjanser i stedet for en. Men hva med å snakke litt med legen før du bestemmer deg? Lykke til i morgen, uansett om det blir et eller to!!!
Gjest lille fiol Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Så spennenede Lie 79 med så mange fine egg. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, lytt til kroppen din, følg din indre stemme og bestem du om du kan. Lykke lykke til!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Kjempeflott resultat, Lie79! Gratulerer så mye! Nå får du sikker egg til frys også! Og med mange egg er det lettere å velge ut de beste! Jeg hadde satt inn to fordi det virker som det er relativt sjelden det blir tvillinger, og fordi jeg har erfaring med at de fleste eggene ikke fester seg. Men du finner du ut hva som er riktig for dere! Sjansene dine er virkelig gode nå, Lie79! Supert!!! ;-) ;-) ;-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2009 Takk for lykkeønskninger alle sammen:-) Satte inn 2 fryseegg sist, men vet jo at man har litt dårligere sjanser for å bli gravid da. Tenker også at det er sjelden det blir tvillinger og at man har en ekstra sjanse for å bli gravid dersom man setter inn 2. Det eneste jeg er redd for er evt komplikasjoner under et evt tvillingsvangerskap. Men vet jeg kommer til å bli fulgt tett opp av et eget diabetesteam under hele graviditeten på Riksen, og har hørt fra andre gravide med diabetes at man føler seg veldig godt tatt vare på. I tillegg føler jeg meg trygg på at jeg skal klare å kontrollere diabetes min bra selv om jeg skulle bli gravid. Har jo satt inn tilsammen 5 egg så langt uten resultat, så konklusjonen er vel at jeg kommer til å sette inn 2 stk hvis jeg får det i morgen :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Oi så flott med så mange befruktet egg da! Ang dette med 1 eller 2 egg så hadde ikke jeg vært i tvil, men kanskje høre med legene hva de anbefaler? Jeg fikk satt tilbake 2 egg begge gangene. Ble 1 jente ut av det. Jeg fikk masse plager og 3 risikofaktorer som gjorde at jenta ble tatt med keisersnitt 5 uker før termin. MEN jeg vil ha 2 egg igjen dersom vi får velge.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2009 Godt å høre at alt gikk bra med jenta di:o) Kommer til å høre med legene hva de anbefaler meg ja, men føler meg litt usikkerpå om de vet så mye om diabetes og svangerskap egentlig... Men har vel kommet fram til at vi tar 2 egg uansett dersom vi får det i dag. De sier jo at ca 50% av eggene overlever frys, og da er det bedre å sette inn 2 nå enn å risikere at det ikke overlever opptining:o)
Søskenhåp adopterer Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Sett inn 2 du. Du har ikke lyktes før så da blir du ikke super-lett gravid heller.... Jeg har satt inn 2 mange ganger, aldri blitt gravid med tvillinger. Ønsker meg heller ikke 2 men en, men uansett blir det to (som er lite sannsynlig) så sats på at det går det også. Jeg lyktes på tredje og siste sjanse med Edvartsen på Riksen så håper det samme for dere :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Hei Lie79! Åssen gikk det i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå