Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 For ett par år siden traff jeg en kjempekjekk mann. Han var sååå utrolig snill mot meg,lytta til meg og var kjærlig. Nå etter vi har fått barn (gutten er 7 mnd) så er han helt motsatt! Tenker KUN på seg selv,nekter meg å gjøre det jeg vil,jeg må spøre om lov til ALT ellers så blir han sur. Er det gjerne sånn at menn blir maktsyke når dem får barn? Føles iallefall sånn her hjemme nå! Aldri vil han kose med meg,rakker mye ned på meg. Så nå føler jeg at han utgav seg for å være en helt annen enn den han egentlig er Føler jeg egentlig ikke orker mer av å være sammen med ham selv om jeg elsker han. Kjærlighet er vanskelig!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 det skal ikke vere så vanskelig, tenk på deg selv og gutten din !
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Trodde heller ikke det skulle være så vanskelig i denne kjærligheten Sitter her å venter på at han skal komme hjem fra jobb slik at jeg kan få tatt en siste alvorsprat... Tenker at han kan flytte ut for en periode og få sjangs til å tenke seg om hvordan han oppfører seg... For han er ikke sånn HVER dag,men oftes HI
småeinsteins Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Jeg skjønner godt at du føler at du er blitt litt lurt, når han har endret personlighet på den måten. Har du snakket med han om hvorfor han er blitt sånn? Er det noe som gjør han usikker, har det å bli pappa utløst noe hos han, som gjør at han har endret seg? Du må fortelle han at du ikke kan ha det sånn som dere har det nå. Du skal IKKE være nødt å spørre han om alt, han har ingen rett til å "eie" deg på den måten du beskriver. Si det på en skikkelig måte: "Etter babyen er kommet, kjenner jeg at forholdet vårt ikke er som det var. Jeg føler at du vil kontrollere meg, og det at jeg må spørre om alt, gjør at jeg føler at du ikke stoler på meg/vil kontrollere meg/ mistror meg. Jeg vil gjerne at vi skal finne tilbake til det fine forholdet vi hadde før babyen ble født - for det synes jeg vi fortjener, både du, jeg og babyen!" - eller no sånnt. Altså: Ikke anklag, men si hvordan hans oppførsel påvirker deg. Pek også på at du gjerne vil det gamle forholdet deres tilbake - men med det bonuset at dere har et barn sammen! Jeg tror det er vanlig at forhold endrer seg til en hvis grad etter at det kommer en ny baby, men jeg har i alle fall ikke på noen måte opplevd at min mann er blitt maktsyk etter fødslene - heldigvis. Tror ikke det er vanlig at menn endrer personlighet slik du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Takk for fint svar småeinsteins Har faktisk prøvd å snakke med han om dette,men da sier han "nei,du tar feil,jeg er så glad i deg!" Men jeg føler det ikke.... Får ta en samtale med han i dag,jeg er egentlig litt bestemt på at vi trenger tid fra hverandre en liten stund,for jeg er sååå lei av å sitte hjemme hver dag og være lei meg! HI
Countess Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Så bra at han svarer det da iallefall! At han er glad i deg. Men du tar jo ikke feil da..Det er jo slik du føler det. Men det virker som om det er noe som plager han! Kansje han selv ikke klarer sette ord på det. Menn kan også bli deprimerte etter de får barn,like mye som kvinner gjør! Det er bare vanskeligere for mange av dem å snakke om det å de kommer inn i en vond sirkel. Men tenk på deg selv og få etpar dager fra hverandre iallefall. Mye lettere å se hva man har om man tror man mister det! Kom deg ut å gjør noe for deg selv,eller deg og barnet ditt Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Ja må nok ha en time out noen dager,ellers så føler jeg aldri vi kommer utav dette her! Virker som han tar det for gitt at jeg bare skal være her,uten å bli satt pris på... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå