Itsrejk Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Flere som plutselig ammer mye oftere om natta enn til vanlig nå som det er så varmt ute? Småtten min har ikke vært så ivrig på puppen om dagen nå de siste varmdagene, så når han vil ha om natta gir jeg hver gang han "ber om det". Er jo glad for å få i ham væske. Samtidig blir jeg rimelig sliten av så urolige netter, og er i tillegg litt redd for at dette spisemønsteret skal feste seg, og at han skal fortsette å kreve mat mange ganger hver natt. Var nede i ett måltid før denne varmen kom. Flere som er skeptiske til nye nattvaner?
Gjest yrild Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Lillemann spiser ikke oftere om natta, men han har jo allerede 3 måltider i sin natt så det er vel derfor det ikke øker..? Men merker som deg at han spiser mindre på dagen i varmen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Nei, vet du, jeg pøser på med flaske nå i varmen- mer redd for dehydrering enn dårlig spisemønster! Når det er sagt, så tror jeg ikke at en ukes tid med hyppig nattamming ødelegger de gamle rutinene, for jeg tenker som så at hvis de plutselig vil ha mer melk er det av en grunn (de er tørste). Når temperaturen synker, blir de sikkert ikke like tørste på natten, og alt vil forhåpentligvis bli som normalt igjen...Sånn tenker ihvertfall jeg! Du kunne ikke prøvd å gi ham et drømmemåltid når du selv gikk og la deg da, en stor flaske MME f.eks? Det funker som bare det her, og gjør at vi kommer oss gjennom resten av natta uten påfyll (går og legger meg ganske seint da, men likevel;) Både jeg og flisa holder på å svette bort nå om dagen- smelt, smeeeelt...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 ...det er forresten 32 grader her nå..
Itsrejk Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2009 Ja, med tre nattmåltider får nok småtten din det han skal, yrild. Er vel noe sånt vi har vi også, men sist natt var det mye annet styr også. Han ville ikke roe seg etter maten, og det er veldig uvanlig. Går vel over! I dag har han heldigvis spist godt med mm i løpet av dagen, så kanskje han er roligere på natta? Lov å håpe... Lykkeli: Jeg satser på at du har rett, og at han ikke våkner så ofte når være kjøler og han blir mindre tørst. Kunne jo gitt mme (han får jo det innimellom så jeg vet han liker det), men er litt redd for å ikke opprettholde produksjonen hvis jeg gjør det de dagene/nettene han har spist lite. Men man får gjøre en fortløpende vurdering. Her har vi forøvrig akkurat hatt skikkelig tordenvær med ditto regnskyll. Egentlig litt deilig!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Her har det faktisk vært motsatt.. Lillegutt har hatt 1 nattmåltid men det har han ikke hatt på tre netter..Er jo ikke så mange nettene ennå så vet ikke om det er tilfeldig eller varmen:) men jeg pøser også på med masse drikke på dagtid..tilbyr vannflaske hele tiden.. Åh, hørtes deilig ut med litt sommerregn:) Så lenge solen ikke er langt unna;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå