Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Er meget lei av valpen vårres på 5mnd`er, prøver jeg og snakke med samboer om dette så lukker han ørene. Er arbeidsledig,gravid og går hjemme med hunden hele tiden. Og er MØKKA lei, har lyst til å kvitte meg med han,siden det er jeg som sitter med alt ansvaret for hunden,noe som jeg sa va uaktuelt når vi tok over han. Jeg må avlyse mine avtaler med lege,fysio pga jeg må være hjemme å passe på han. Tips til å snakke med samboer? Vær dag går jeg å spørr han om han er eni med med i dag om vi skal sette inn anonnse men da lukker han ørene tvert!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 ta hunden med deg? Eller dressurkurs om hunden ikke kan oppføre seg om den er alene?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Unnskyld meg, men du virker helt fjern. Hvorfor har dere tatt til dere en valp om du/dere ikke klarer og ta ansvar/oppfølging av den? Hva er det med uvitende mennesker som ikke skjønner at det er jobb med en hund, og da spesielt en valp?! Hvorfor kan du ikke gå til lege, fysio osv pga valpen? Visst du er arbeidsledig har du vel tid til den? Dere virker umodne, lite reflekterte og tragiske mennesker som tar over en valp for å behandle den på denne måten!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Faktisk ikke alle som er klar over hvor mye jobb det er med en hund før man faktisk får hund selv! Virker jo som om hun er blitt lovet at hun ikke skulle måtte ta alt ansvar på hunden, og nå er det blitt slik at hun faktisk må det. Å hvis hun er dritt lei hunden, fortjener vel hunden en annen plass der folk virkelig bryr seg om den. Syns ikke hun er verken umoden eller tragisk, heller fornuftig som ser at hunden kan få det bedre en annen plass. Vet ikke jeg hvem som er tragiske her!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 stakkars hund! Skjønner meg ikke på slike mennesker som dere...hvorfor i helvete tar dere til dere en valp????
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 ikke alle er klar over hvor mye ansvar det er å få seg hund,jeg hadde valp og synes det var MYE mer stress enn å ha nyfødt baby! Når jeg fikk hunden så var det rett før jeg ble gravid med Emma. Jeg og hunden knytta ett kjempeflott bånd,hun var lydig og snill (etterhvert,hehe,for i begynnelsen så tygga hun sunt ALT jeg hadde hehe) Hun kunne ikke være alene hjemme,da beit hun opp alt. Så kom Emma til verden og Xena som hunden het,ble veeeeldig sjalu, men hunden begynte dessverre å bite etter Emma,så jeg følte jeg ikke hadde hatt noen annet valg enn å omplassere hun Gikk nøye gjennom runder med folk som var villige til å ha henne,og valgte en familie som bodde på gård. Jeg har enda kontakt med dem,og hunden har det kjempebra! Men poenget mitt her er at jeg hadde aldri anskaffet meg en hund for å så gi den ifra meg bare pga at det er stress! Jeg måtte tenke på sikkerheten til mitt barn,hadde det ikke vært for det så hadde jeg ALDRI gitt henne ifra meg. I begynnelsen ER det ikke bare bare med hund,men det blir bedre! HOLD UT!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Grunnen til at vi tok til oss denne hunden var fordi den var i et hjem der eierene drakk alkohol 24/7. Samma som barn + alkoholikere ikke passer sammens, det samme synes jeg om dyr + alkoholikere. Hunden hadde det ikke bra. Er nettopp færdig med valpekurs! Så spar meg for disse frekke innleggene! Var ikke hvordan vi var mot hunden jeg lurte på!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 nå var ikke alle svara så frekke da Men få mannen din til å ta mer ansvar (er ikke alltid like lett det da hehehehe )
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Huff...skjønner veldig godt frustrasjonen din. Vi måtte gi bort vår hund mye pga det samme som hos dere. Det var ikke lett å få mannen min med på det, men jeg måtte jo forklare han at hunden ville få det bedre hos noen som har bedre muligheter til å gi hunden det gode livet den fortjener:)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2009 #10 Skrevet 30. juni 2009 Hehe,neida ikke alle va det Men blir så irritert på enkelte her inne som skal legge seg oppi alt annet enn det man faktisk spørr/skriver her inne...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 Ja, det irriterer jeg meg over noen ganger her inne også. De drar ut det de kan av negativitet og fyrer løs. Tror det bare er mange som liker å få spytta litt frustrasjon ut her. Kanskje for å lette litt på trykket:)
IzzieBizzie Skrevet 30. juni 2009 #12 Skrevet 30. juni 2009 Fælt så mye dritt du fikk her da, jeg synes det er flott av dere å ville gi et hund et bedre hjem! Jeg synes det blir litt drøyt å ta med seg hunden til lege og fysioterapaut, da lærer jo ikke hunden å være litt hjemme alene. Har dere bur? Hvis ikke, kjøp det. Det skal være stort nok til at hunden kan stå oppreist. Øv på å gå fra den. Du er hjemmeværende for tiden, det kan du øve på om dagen. Begynn med korte intervaller, hente posten, gå ut med bosset, en rask tur på butikken. Når du kommer hjem kan du gjerne belønne den med noe godt. Ta drikkeskål, gjerne litt mat og kanskje en leke inni buret. Sånn fortsetter dere, litt lenger etter hvert. Da forstår hunden at dere alltid kommer tilbake. Da min hund var valp, var den livredd for å være alene, nå går den inn i buret frivillig. Du er gravid og da må du ha pauser, hunden er også mannen sitt ansvar, selv om han jobber.Snakk med ham. Skjønner at du blir oppgitt, men med trening og øving skal det nok gå bedre, en veloppdratt hund er fantastisk å ha i hus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå