Staark Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Noen som har denne og vil si litt om den? (Det er den hvor en sitter fremme og en bak jeg mener) Har lest på nett at noen bruker den til nyfødt+en til uten softbag, men hvor ligger baby da? Ligger den under vognen, eller ligger den i hovedsetet? Ser ut som vi trenger en søskenvogn, og da helst en som er like smal som enkeltvogn (-og samtidig ikke koster all verden).
melkekua™ Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Vi har den vogna og vi er veldig fornøyd. Vi har en baby på 6 uker og en på 17 mnd. Den på 6 uker ligger i hovedsetet som er senket ned i liggestilling. Søskensetet blir så festet over der baby ligger. Her kan du sjekke den bedre ut: http://www.philandteds.com/ Vi kjøpte vår brukt gjennom finn.no - så anbefaler dere å kikke der inne.
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har den ikke selv men har flere gode venner som har den. De er fornøyde alle sammen sier de. Den er lett å trille og tar mye mindre plass en andre søskenvogner. Forøvrig så har jeg lest endel om vogna og det er flere ting jeg ikke liker. Deriblandt er babybagen kun 60 cm langt. Babybaggen ligger under vognen og jeg liker heller ikke at babyen blir liggende så langt nede. Den kom også dårlig ut på sikkerhetstesten på barnevognguiden.no. Tror den fikk 1 av 5 stjerner. Og det nederste søskensetet er kort i ryggen slik at barnet får den jernstangen i ryggen når de blir litt større. Må du ha en søskenvogn så er det jo en lur løsning da, du kommer lett inn på butikken etc. Det finnes en liknende modell i Vibe, den vet jeg ikke noe om. Har du lest om den?
Staark Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2009 Takk for svar så langt. Så babyen kan altså ligge enten i softbag under vognen (i handlekurven?), eller i hovedsetet med søskensete på toppen. Søskensetet som man fester under, det er det samme som man kan feste på toppen går jeg utifra? At de er korte gjør ingenting, jeg har korte barn. Har lest om vibe, men synes vibe, sport og dash virker utrolig like. (Dash er den "poshe" sorten?). Det er sport vi vurderer, da vi har fått et godt tilbud på den.
jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har den:) Når babyen en bitteliten ligger den i hovedsetet som man legger helt ned, da setter man søskensetet over hovedsetet. Veldig enkelt. Når babyen er litt større og kan sitte kan man montere søskensetet under hovedsetet, da setter man opp hovedsetet (eller man bruker glidelåser). Det tyngste barnet må alltid sitte forran. Vognen er helt ok, men akkurat nå som det er så varmt så kvier jeg meg for å legge minstemann i vogna når storesøster sitter over, det blir jo ganske tett føler jeg, men er ellers en veldig fin vogn!
jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har ikke hatt noen softbag i vognen, men det er å få kjøpt altså. jeg syntes den virket veldig liten og så for meg at det ville bli litt for trangt for barnet. Jeg fikk min i April og brukte da lammeskinn i bunnen med teppe over
Lykkekløver Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Det har nettopp kommet en ny bag som er på 80 cm, så nå har de to str å velge mellom. Vi har bestilt den på 80 cm, men har ikke fått prøvd den ut enda, da den fremdeles ikke er kommet til butikken. Angående den testen på vognen så testet de visst den ikke på den måten den er ment på å bli brukt, så den testen er ikke helt til å stole på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå