Gå til innhold

Hvor tragiske er mannen min og jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi strever med å få igang sexlivet. Hadde mye bra sex før, men etter at vi fikk barn nummer 1 for 2,5 år siden har det dabbet kraftig av. Jeg sliter med lysten, og vi har kommet veldig inn i kjedelig rutiner. Ærlig talt, ingen av oss trodde dette noen gang kom til å skje med oss.

Igår satt vi og snakket om det og om hvordan vi kunne få et godt sexliv igjen. Så ble vi enige om å ha faste sexdager to ganger i uka.

Jeg blir flau, men vi er villige til å prøve alt. Hvor tragisk er igrunn dette? Må innrømme at jeg synes det er et nedelag at vi har kommet til dette stadiget. Andre som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme her. 2.5 år siden sistemann ble født, vi har hatt sex 3 ganger etter siste fødsel.

Jeg er den som sliter mest. Hver 3dje uke starter vi med nå, etter sommeren hver 2dre uke og intensjonen er å komme til en gang hver uke utpå høsten. Så håper vi det ordner seg og at vi har det så ofte vi har lyst sammen etter det, vi trenger bare en konkret innkjøringsfase først og 2 ganger hver uke ville være alt for mye for meg nå.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er oss! Det er jo bra at man er villig til å gjøre noe med det. 3 ganger siden siste fødsel var jo ikke så ofte da, hva synes mannen din om det? Er han misfornøyd eller synes han det er greit?

Vi brukte å ha sex minst en gang pr dag og mannen min synes det var helt bra... hmm..jeg tenker som så at hadde jeg sett ut som jeg gjorde da hadde jeg kanskje hatt lyst så ofte også. Men nå føler jeg meg ofte sliten og usexy.

Skrevet

Høres ikke tragisk ut, men derimot veldig normalt! Det at dere tar konkret tak i det, og bestemmer dere for å legge "planer" tror jeg faktisk er veldig lurt, selv om det føles litt corny... En vil på sikt øke sexlysten ved å ha sex, tror jeg ganske sikkert. Merker i alle fall at ved bare å la være å ha det (har hatt sex kun 3 ganger siden januar, hvorav en var bryllupsnatten.) så øker i alle fall ikke lysten... Jeg er gravid, og har virkelig mistet all lyst. Innser at jeg må jobbe med det etter at minsten er født, men orker ikke nå.

Veldig bra at dere kan snakke så åpent om det og bestemme dere sammen for å gjøre noe med det! Lykke til!

Skrevet

Syns det hørtes lurt ut jeg,med faste dager,for da "må" dere på en måte:-)

Det kan være rette måten å lure sexen inn igjen i forholdet.

Skrevet

Jeg er anonym over her.

Før barn nr 2 (som er 5 år) hadde nok vi også sex hver dag. Mellom barn nr 1 og 2, var det vel ca hver 3dje uke. Etter barn nr 2, omtrent ikke eksisterende.

Mannen er ikke fornøyd, det er jo ikke jeg heller, men lysten er borte. Mannen sier han forstår at ting forandrer seg etter fødsel og sier han kan leve med dette, da han er så glad i meg og barna.

Jeg har sagt at jeg ønsker ogå å få sexlivet inn på banen igjen og vi har da sammen bestemt oss for at vi skal gå forsiktig frem, slik at det ikke blir stress og følelsen av å feile for meg.

Jeg har tro på at vi fixer det!

Skrevet

Det tragiske hadde vært dersom dere IKKE gjorde noe med situasjonen - det at dere gjør noe for å få sex-livet igang igjen, er jo supert!

Hva med å kjøpe ei sex-bok og avtale at dere skal forsøke diverse nye stillinger? For å få et brudd i rutinene, altså?

Skrevet

Før barn nr 1, skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...