moota m storebror&lillebror Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 X-en min hadde en herlig stoffsofa, sånn ribbet stoff. Litt ru. Det skal jeg i alle fall aldri ha igjen!! Det er den styggeste sofaen ever! Kan tro vi har diskutert ang den sofaen for jeg ville ha ny og han ville ikke kjøpe ny mens barna var små. Jeg forsto forsåvidt det, men skjemtes når vi fikk folk he he =) Nå skal jeg kjøpe skinn sofa. Tror det er lettere å holde rent.
It's all about me Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Skinn er uten tvil lettest å holde rent, men blir fort klamt når det er varmt. Microfiber er nesten like enkelt som skinn å rengjøre, alt tørkes av med en fuktig klut. Det eneste negative er at microfiber binner jo til seg smuss, så selv løse smuler må tørkes av med en klut, men da holder det med en tør en.
*Rutletutt* Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Vi har microfiber - en mørkebrun og en beige. Den beige fikk seg en omgang med kulepennen...og jeg har fått av alt! Veldig enkel å holde ren + behagelig å sitte i - jeg er ikke så glad i skinn, da jeg syns de blir så klamme å sitte i...men de er nok lett å holde ren da;o)
Billefrøken Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 skinnsofa! vi kjøpte våres sofa på tilbud på bohus til 8000, januarsalg i år!
It's all about me Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Jeg våger nesten ikke si alt som har havnet i vår microfibersofa, men den ser like fin ut.
erteposen + 4 Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Vi har en i skinn og en i et godt ullstoff, og begge deler er absolutt bra. Mikrofiber var/er populært, men jeg liker de ikke. Avtagbart er også bra.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 Vil tro skinnsofa. siden den er så lett å tørke av. Men nå som det er så varmt blir de veldig klamme å sitte i uten bukse på... Eller uansett. Har stoff selv, og ingen problem å vaske av flekker her.
Barbafin Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Definitivt microfiber! Mine sofaer ser ut som mørkebrunt skinn og er like fine etter å ha opplevd det meste innen søling og herping/herjing. Billige var de og!
camilla^ Skrevet 30. juni 2009 #10 Skrevet 30. juni 2009 Vi har fuske-skinn og jeg elsker den sofaen. Den er helt grei å se på, men genial når man har barn. Saft, melk og andre ting ungene griser trekker seg ikke inn, så man får vasket den ren. Nå har vi to puser som desverre har klort litt på den, men man skal nerme før man ser det. Sofaen blir byttet ut om noen år alikavel, den har nå overlevd i 6år med 4 unger som har herjet og griset i den. Og den ser ikke gammel ut, på litt avstand. God er den å sitte i også. kostet meg 4000 på Bohus for 6 år siden. Neste sofa blir likedan den også. Selv om vi da ikke har småbarn, har vi tantebarn og snart barnebarn, og jeg orker ikke måtte passe så på de som mine foreldre må gjøre nå. De kjøpte seg fin stoff sofa, men angret første gang barnebarna var på besøk. De har lært at de ikke får spise eller drikke i sofaen, men ikke like hyggelig når man er vant med å kunne drikke brus, spise godt osv i stua. (mine foreldre er heller ikke hysteriske for ting de har i huset, huset er igrunn innredet etter barnebarna sine. Lekekjøkken på kjøkkenet, lekerom ved siden av stua, potter, lekekasser og annet gjør at huset ser ut som de har småbarn selv...... ikke bare barnebarn) Vi skal kjøpe sofa til kjelleren nå, lekerom/kjellerstua/ hobbyrom og vi vurderer nå rotting møbler/slike hagemøbler. De er bode å sitte i, men kjenner jeg oss rett er det greit å kunne spyle de med hageslangen. For rommet skal være ett bruksrom for alle, og med en leken mann og barn skal man ikke se bortifra litt malingskrig IGJEN....
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 Oi. jeg MÅ bare kommentere! Jeg leste "Hva slags metoder på sofa'n er best når man lager barn?" Huuff! xD Men, vi har skinnsofa oppe, og nede mikrofiber - tror jeg, er hvertfall DØDSENKELT å få av ting. Har vært spy og bæsj i den sofaen, men det ser(eller luktet) IKKE sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå