Gå til innhold

vurderer å gå til barnevernet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi er 21 år, fikk den første ungen sin i en alder av 16/17 års alderen å gifta seg i en alder av 18år, å fikk den andre som nå er 2 år..

Den eldste er snaart 4 år og den andre er vel snaart 3 år den 1.oktober..

Saken er det at søstra mi har begynt å fly en del vært en del utro mot mannen sin, mannen hennes jobber som lastebilsjåfør, men kjører på dagen å kommer hjem på ettermiddagen/kvelden..

Hun har balnt anet begynt å råne igjen, å har med seg ungene på bilturer å driver med andre mannfolk..

jeg er fadder til den miste guttungen å di er jo så skjønne begge to!

Di driver nå å skal gå ifra hverandre, di har ært på en megling men unga lider så fælt at det gjør vondt å se dem, ikke pakker di med klær hvis vi skal ha dem, ikke legger di dem til fast sengetid, fikk en mms av hun p søndagskvelden å da hadde hun tatt bilde av den minste å skrevet under på bilde: "Han sovna vist på gulvet han".

Det syns jeg er helt sykt at di ikke kan legge han når han er trøtt..

hva ville dere ha gjort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere deres foreldre i nærheten? Kanskje dere kunne snakke sammen og ta en alvorsprat med søsteren din. Å gå til barnevernet må jo være siste utvei..

Skrevet

Mye av det du beskriver er ikke i seg selv av interesse for barnevernet.

Verken at mor er utro eller at foreldrene skal skilles gjør dette til noen barnevernssak, og det er ikke nødvendigvis omsorgssvikt å ikke ha faste leggetider. At barn ikke har det særlig bra i en skilsmisseprosess er nok også veldig vanlig, uten at det tyder på omsorgssvikt - det ER vanskelig for barn når foreldrene går fra hverandre.

Det du nevner som høres problematisk ut er å ta med barn på råneturer (er de sikret? er dette sent på kveld? kjøres det forsvarlig?) og å ikke se barnas behov rent praktisk (sengetider, tøy etc). Ofte vil jo dette henge sammen med at man ikke er særlig gode på å se barnas emosjonelle behov heller.