Gå til innhold

farger dere håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at det både er farlig og ikke farlig å farge håret under graviditeten. Noen som vet noe om dette? Kanskje en frisør her inne som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke frisør, men har farget håret flere ganger under mine svangerskap. Det har gått helt fint. Hvis magen din ikke er veldig synlig gravid ennå, kan det være lurt å orientere frisøren om at du er gravid. Da vil han/hun være ekstra nøye med avtrekk/lufting. Henvend deg på frisørsalongen - de vet best :o) Og lykke til!

Skrevet

hei i sommervarmen.

Jegg har farget håret og sånn men går til frisøren. Svigerinna mi er min frisør så hun stoler jeg på. føler det ikke er noe grunn til å ikke pynte seg nå som magene strutter fine, selvtillitten er i taket og formen bra. ville kanskje ikke gjort det selv hjemme? Men, hør med frisøren din.

Kos deg videre.

Skrevet

Er frisør :)

Ikke farlig og farge håret, om du gjør det hjemme eller hos frisøren spiller ingen rolle. :)

Skrevet

men det er vel bedre å gjøre det hos frisøren og ikke hjemme?

for etter hva flere frisører har lært meg, er det at det er bedre å ta det hos frisøren. større lokale, lufting og ikke så sterk hårfarge.

Skrevet

Selvfølgelig sier alle frisører at alt er best og gjøre hos frisøren. hehe

Skrevet

Det er nok veldig sant det du sier nå Silje:-)) Min frisør er veldig ålreit. Hun anbefaler produkter som de selger på andre vanlige butikker, som er like fine som de hos frisøren, bare mye rimeligere:-)

Skrevet

Ja finnes mange produkter som er vel så bra som de som frisøren selger, de fleste sier alt hos dem er best for de får provisjon av det dem selger av produkter. :)

Skrevet

I følge jordmoren min, skal ikke gravide farge håret, fordi det er mye som absorberes av huden og går inn i kroppen. Mange tror det bare gjelder det vi inntar, men slik er det altså ikke. Hun sa derimot at striping er greit, fordi stripene legges ikke helt inn mot hodebunnen, iallfall ikke ved bruk av hette. Jeg har stripet det, og gjør også det til vanlig.

Skrevet

Jeg tror det ikke har noe å si om man farger eller striper, men har hørt at det er lurt å vente til etter 12 uker med å gjøre det. Så lenge man ikke sitter å trekker inn den sterke lukten tviler jeg på at det har noe å si...

Skrevet

hei. jeg er frisør. har alldrig hørt noe om at det er fralig eller ikke bra å farge håret, tenk å mye farge vi frisører søler på huden vår i løpet av et svangerskap, farget håret i forige svng å gjør det nå uten å tenke på det en gang,om det ikke er bra må selgerne av fargen innformere oss om det,

Skrevet

Ja, selvfølgelig sier alle frisører det, og hadde ikke brydd meg om det ikke var for at dette var en jeg kjente og som ikke har vært frisøren min:)

Skrevet

Jobber selv på spa & velvære senter, der 2 av frisørene som har blitt gravide, har sluttet med farging & bleking da de fant ut om den lille! :)

Så jeg velger å ikk farge håret til min lille er ute...

Er så mange risikoer med alt vi gjør syns jeg, så de jeg kan ta bort gjør jeg gledelig! :)

Skrevet

Frisøren min sier at det er bevist at frisører sliter mer med barnløshet enn andre, så det er nok smartest å holde seg unna farging.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jada, jeg farger håret.

Skrevet

Jeg farger også håret. Ifølge min jordmor er de som mener at dette er farlig ikke helt oppdaterte...Farger i dag er mye mildere enn tidligere, og det er kun håret som blir påvirket av fargen, ikke kroppen ellers. Man skal selvfølgelig ikke stå å inhalere farge, men det gjør vel de færreste?!:-)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i synsing. Er det noe forskning på området?

Farger håret selv, men tja...det trenger kanskje ikke være bra??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...