Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her inne, søknad er nettopp sendt for ass befruktning etter utredning av begge. Har lest endel om hva som venter, men ønsker å høre litt om andres erfaringer! Det står om lange ventetider på nettet, hvor lang tid kan man vente seg før man er igang med behandling når det står feks 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei og velkommen inn hit til oss:))

så "fint" at dere snart er igang med karusellen da!!:))

er det 6mnd til samtaletid du mener?i vårt tilfelle måtte vi vente 3 mnd på samtale fra vi fikk svar på søknad og 3 nye mnd til selve medisineringen kunne starte..dvs at det ville gått ca 7 mnd i vårt tilfelle før selve uttak og innsett var over..

ellers kommer det jo an på hvilke dag i sykl man skal begynne og sånt..tror det er forskjellig rett meg noen om jeg tar feil!!

vi syns dette var alt for lang vente tid så vi valget gå privat hos hausken klinikken(en gjeng med engler!):)

akkuarat ferdig med 1 forsøk der nå som dessverre endte negativt:(( men vi løfter hodene vår igjn og drar ned igjen i august å prøver igjen:))

hvor holder du til forresten??

lykke til videre!!!:)))))))))))

Skrevet

Ja det var "godt" å komme hit, for man blir stressa når man ikke vet. Deilig å være ferdig med utredningen ;o)

Bor like utenfor Oslo så blir Rikshospitalet vi skal søke hos. De sa de har 5-6 mnd ventetid, så derfor lurte jeg på om det er fra søknaden er mottatt til man har vært på uttak og innsett eller om det er ventetiden man må beregne til første kontakten med lege etc??

Får bare smøre seg med tålmodighet litt til da ;o) Ser det er mange her inne i samme båt, så får krysse fingrene for at man lykkes!

Masse lykke til du også, er så spent på prosessen fremover nå!!

Skrevet

Hei,

Jeg var også på Rikshospitalet, og her er vår prosess:

- Startet utredning hos fastlege i juli 2008

- Sendte søknad i oktober

- Søknaden kom i retur i november fordi den var mangelfult utfylt

- Beskjed om at søknad var godkjent i desember (?)

- Innkallelse til forsamtale kom i januar

- Etter forsamtale i februar ringte vi inn mens i mars og april, før vi startet opp på nesespray i mai.

- Uttak/innsett i uke 25 (dette fikk vi beskjed om allerede på forsamtalen)

- Positiv test i dag! :-)

Tror det sto ca 6 måneders ventetid når vi startet også, så kanskje du sitter med spire i magen før jul?

Lykke til!!

Skrevet

Å så spennende for dere da! Ja jeg håper vi kommer raskt inn til samtale, er jo så mye man lurer på..

Er du fornøyd med Rikshospitalet?

Lykke til med spiren!! :o)

Skrevet

Takk for det :-)

Jeg synes det gikk ganske "raskt" når vi først var i gang. Det var utredningen hos fastlege og det å ikke vite som var verst.

Jeg er kjempefornøyd med Rikshospitalet. Klart det sikkert er litt mer samlebånd her enn på mindre og private klinikker, men det fikk meg til å føle meg normal. Det var ganske skummelt å skulle starte prosessen, men når man ser at det er så mange andre som går gjennom det samme, og at det er hverdagen til alle disse søte og hyggelige legene og sykepleierne, var det ikke så skummelt lenger.

De har svart på alt jeg har av spørsmål, og fulgt godt opp. Var på 3 UL før uttak, de var forsiktige med medisineringen for å ikke overstimulere. På Rikshospitalet får man også automatisk sykemelding fra uttak og i 4 dager (kunne få et par dager til hvis jeg ville), og det er obligatorisk med blodprøve uansett resultat. Jeg synes dette er en trygghet.

Lykke til igjen, håper du også blir fornøyd med Riksen :-)

Skrevet

Høres betryggende ut med god oppfølging :o)

Får bare vente på svar nå, godt å være igang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...