Rose69 Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Noen kommentarer om dette? Mange av oss tar jo akupunktur før,under og etter behandling og man leser jo at et fremmedlegeme kan bli utstøtt av kroppen (abort) Hva om man har et sterkt immunforsvar...kan dette bidra til at man aborterer/egget ikke fester seg? Har dere noen tanker eller erfaringer rundt dette,jenter?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Hei Rose. De lærde strides jo selv her, men i USA er det sterk overbevisning om at overaktivt immunforsvar kan ha noe å si der eggene ikke fester seg. Du kan lese en del om det her. http://www.haveababy.com/?IVF_Treatment Jeg har også tatt akupunktur ved forsøk,men det ikke relatert til immunforsvar.Det har vært relatert til sirkulasjon i livmor og generell sirkulasjon. Spennende å se om her kan dukke opp noe ny og nyttig info på tråden din ) Hilsen Vilsågjerne
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 hmmm.. interresant,,,, hvordan vet man om man har ett overaktivt immunforsvar egentlig??aldri syk og sånn og aldri blir smittet av andre eller er det andre ting man må "se" etter?? jeg er over aktiv vitamin pillemisbruker jeg da;))spes av c vit.hørt at det skal være såkalt anti abort "middel"så jeg har kjørt på med 1000mg bruse tabl hele prøveperioden...ehhm..
b77h Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 et overaktivt immunforsvar er som regel relatert til autoimmune sykdommer. Men jeg tror også man kan ha antistoffer i kroppen selv om man ikke har direkte sporbare sykdommer. Et immunforsvar i balanse er veldig positivt, også for oss prøvere. Jeg har gått til både akupunktur og fotsoneterapi, for å balansere kroppen og energiene. Og en profesjonel akupunktør vet hva han/hun bør og ikke bør gjøre ved graviditet. Min setter feks nåler helt andre steder før innsett enn i tiden etter. Angående c-vit tøysekoppen, så ville jeg roet det litt ned var jeg deg. Jeg kjørte også på med store doser flere måneder i forkant og rett før, men etter innsett har jeg holdt meg til vanlig c-vit dose i mulitvitamin. Har lest flere steder at man ikke bør ta for mye etter befruktning, fordi det kan være med på å "tørke ut" i kroppen... husker ikke helt den eksakte begrunnelsen, bare at det var nok til at jeg kuttet ut de store dosene.
Millamolly Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Lurer på om noen får kortison dersom de tror det er overaktivt immunforsvar som er årsaken til at egget ikke fester seg.
b77h Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Jeg får kortison (prednisolon) pga autoimmun sykdom, og det er for å hindre at immunforsvaret angriper egget (noe det også kan gjøre etter det har festet seg). Første gangen sluttet jeg ved innsett, men denne gangen har jeg gått på lave doser, og skal gjøre det frem til uke 12 (på eget initiativ, men i samråd med legen).
LykkeligSomMamma Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Hei b77h Hvor mye tar du? Og hvordan ble du utredet for autoimmunitet? Jeg mistenker det samme hos meg og skal få 5mg neste gang, men kunne godt tenkt meg å vite mer. Har lese is your body baby friendly men de testene får man vel ikke tatt her?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tenker at så lenge man er uforklarlig barnløs, så kan prednisolon ha noe for seg. Men der hvor det er dårlig eggkvalitte (få egg / få egg som befruktes eller deler seg normalt), endometriose eller andre fysiske årsaker til at man sliter, så har nok ikke imunforsvaret så mye å si.
b77h Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Hei igjen Jeg gikk på 10 mg fra sprøytestart til testdag, og etter det trappet jeg ned til 5 mg, som jeg forstatt går på. Jeg hadde før vi startet med ivf hatt leddproblemer og blitt utredet på revmatismesykehuset (men gikk ikke på medisiner før forsøket, har holdt sykdommen i sjakk mer el mindre m kosthold). Utenom dette så har jeg mistenkt at det var noe galt m stoffskiftet lenge, uten at legene har villet ta det alvorlig. Men fikk endelig tatt tester i vinter, og der slo det ut på at jeg har antistoffer mot skjoldbruskkjertelen. Og det er jo også et "minus" i forhold til at egget/fosteret kan angripes. Jeg skulle også veldig gjerne ønske at jeg kunne få undersøkt de tingene det skrives om i "is your body babyfriendly", men tror det er langt frem før de tingene undersøkes på norske sykehus, og tas alvorlig. Heldigvis er Hausken inne på disse tingene (han er kanskje et sted midt mellom norske sykehus og drBeer), og er villig til å jobbe med både blodfortynnende og kortison (+ sikkert andre ting til andre type årsaker). Men man blir jo ikke undersøkt og utredet så grundig. Faktisk så regnes endometriose vel nesten som en autoimmun sykdom i dr Beer sin bok (?), sånn som jeg har lest det. Og der skrives det også om at få egg og dårlig kvalitet ofte kan ha sammenheng med antistoffer i kroppen som angriper eggproduksjonen. Men selvfølgelig er ikke kortison løsningen i alle tilfeller, og det er absolutt ikke noe jeg ville brukt om jeg ikke trodde det var helt nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå