Gå til innhold

Hva er ditt alle beste sommerminne fra da du var barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da leg var liten og frem til jeg var en ca 14 år så tilbringte jeg alltid 2 mnd av sommerferien hos min tante, onkel og mine søskenbarn. De eier en gård og bor helt ned med sjøen. Stor stas. jeg og søskenbarna mine hadde det utrolig gøy hele sommeren. Badet til krampa tok oss omtrent, grilla, fiska og ellers sparang rundt. Fant nok på en del tull også da;)

Vi var også med på og plukke jordbær på gården og for de penge vi tjente da reiste vi 3 søskenbarna til stavanger for og gå mc donald;)

Kan ikke huske at vi hadde en eneste dag med dårlig vær eller at vi det hele tatt kjedet oss. Ikke hadde vi kabel tv, data eller tv spill men vi kjedet oss aldri og det eneste som stoppet oss var vår veldig kreative fantasi.

Ville ikke ha byttet bort de feriene for noe. Uten tvil mine beste sommer minner. Mye bedre enn syden;) Det enkle er som regel det beste.

Deres beste sommerminner da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjøen og holmene er mine beste barneminner... :) Og som i tråden over oss... Fyfy, så var det deilig å løpe rundt i nettoen, hehe... :)

Skrevet

Jeg har mange gode sommerminner.. :) Noe av det gøyeste var jo og være på båttur, og kjøre båten. :)

Ellers husker jeg at det var såå deilig og sove lenge, og stå opp og sitte på verandaen å spise jordbær med mormor.. Bare vi 2. :)

Skrevet

Vandre i gresset med lukt av sol og svidd tjære (de tjæret inn stolper o.l.

Lage parfyme av rosenblad

Sove hos farmor, der vi pyntet oss i skjørt og drakk kald te med sitronskive i det fineste sevice hennes.

Huske så høyt i husken at tærne traff himmelen mens jeg sang av full hals

Spise is nr 3 i løpet av dagen

Plukke marihøner til farmor sine roser (de spiser lus) og jeg fikk 10 øre stykket

Min far var svømmelærer på sommeren og jeg var alltid med. Klorlukten i hallen + varmen fra asfalten når jeg kom ut + penger i hånden for å kjøpe lakrissnører er sommerminner delux

Sove i telt med mamma og pappa, våkne opp om morgenen til stekt bacon

Løpe fritt ut og inn av huset, mens jeg raskt kippet på og av tresko (i disse dager ville det vært crocs)

Bade til jeg var blå om leppene og mamma gnidde meg varm i håndkle i solen

Ha ansvaret for den ene clematisen til farmor når jeg var på besøk, hun lærte meg å behandle den med stor omsorg

Plukke jordbær med mamma og pappa til ryggen verket og jeg kunne spise så mye jordbær jeg ville

Mest av alt er minner knyttet opp om lukt og folk som tok seg tid til meg med kjærlig omsorg + ga meg ansvar til å vokse på. Jeg gjør alt jeg kan for å bringe det videre til mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...