Gå til innhold

Da vi giftet oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... laget vi ønskeliste der vi både ønsket oss ting og gavekort.

Men vi fikk en god del som ikke sto på listen. Bl.a. hadde noen elskelige gamle damer heklet fine duker til oss. De hadde lagt end mye tid og omsorg i gaven sin, og vi ble veldig takknemlige selv om vi ikke hadde "heklete duker" spesifisert på listen. Vi fikk også andre ting som vi kanskje ikke "hadde bruk for", men som vi ble veldig glade for.

Poenget er at man skal være takknemlige for det man får. En ønskeliste sikrer at man i allefall får en del man har bruk for. Tng som kvalitetskasseroller, panner, kniver osv får man rett og slett aldri nok av. Om skapet er fullt er det bare å gjemme unna til det man har blir utslitt.

Vi fikk også en del penger, og ble glade for det, men jeg ville aldri sette det på ønskelisten. Synes det minner om tigging, rett og slett.

Jeg er ganske sikker på at folk flest er enig med med (selv om det ikke er "folk flest" som er på Dib).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig:)

Synes ikke det passer seg å ønske seg penger, og gir det ikke i gave, av prinsipp...

Skrevet

Om skapene er fulle, hvor skal man gjemme unna alt man får som man ikke trenger?`Det er ikke alt som blir utslitt heller akkurat....

Skrevet

Så da er det bedre å få masse "dritt" som blir plassert innerst i et skap, enn å faktisk ønske seg penger/gavekort, slik at man kan kjøpe akkurat det man vil?

Sorry, men jeg ser faktisk ikke logikken her! Det er klart man blir glad for alt man får, det er da ikke det som er poenget her.

Men, om jeg kunne velge, vil jeg heller ha noe jeg vet kommer til og bli brukt, enn masse ting jeg stuer vekk. Hvor hyggelig er det å gi bort det?

Skrevet

Vi fikk nesten bare gavekort og penger. Litt kjipt, noen venner ga et servise og det var den fineste gaven. Jeg angrer på at jeg ikke spesifiserte i invitasjonen at vi ikke ønsket oss gaver i detheletatt. Hadde ingen ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...