Gå til innhold

Er dere fornøyd med fastlegen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel sikkert mye rart der ute....men jeg har vært heldig:o) Er veldig fornøyd med min, har blitt veldig fortrolig med ham og han tar seg alltid god tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med min :o) gikk kun til henne i 2. og 3.svangerskap.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja, han er jeg så fornøyd med at han har heltestatus i mine øyne. Han var den eneste legen som tok meg på alvor da jeg var på mitt sykeste og faktisk gadd å prøve finne ut hva det var. Han har vært enormt støttende og flink til å følge opp også. Er sinnssykt fornøyd med ham, h åper jeg har ham lenge.. Bedre lege fins ikke:)(Har hatt maaange dårlige før!)

Skrevet

Ja, medisinsk sett så er jeg veldig fornøyd! Han tar alt på alvor, og utreder alt..

Men han er en liten rotekopp egentlig ;)

Skrevet

Så flott! Er så viktig å kunne stole på legen sin. Sånn er min lege også, gir seg ikke før han finner ut av det. Veldig betryggende å bli tatt på alvor.

Skrevet

Nei, overhodet ikke!

Hadde en jeg var kjempefornøyd med, men han sluttet som fastlege for å jobbe på sykehuset og da ble jeg bare tildelt en ny en. Den nye legen er en gutt som er yngre enn meg men har en litt ovenfra og ned holdning som er helt motbydelig på en lege. Han er nok dyktig faglig sett, han tar prøver, utreder og tar symtomer på alvor, men han er ikkenoe flink med mennesker.. Den legen han tok over for (min forrige) hadde ingen mulighet til å ta flere pasienter, han hadde allerede flere enn han hadde lov til, mens denne nye får færre og færre på listen sin.

Må se å få byttet jeg også, men det er så vanskelig å finne en ny, er innflytter i byen og kjenner ingen andre leger, de jeg får anbefalt av venner og kollegaer har selvfølgelig ikke plass til meg og mine fire barn.. Er liksom inge vits å gå fra en middelmådig lege til en annen heller, og innbiller meg at de som står med ledig kapasitet ikke er de mest populære. Skikkelig vanskelig det der :(

Skrevet

Går svært sjelden til legen, men nå som jeg er gravid går jeg jo en gang i mnd da. Kjenner ikke legen min så godt, ikke så lenge siden jeg byttet lege pga flytting, men han virker ok. Var veldig fornøyd med forrige fastlegen min.

Skrevet

Ja! Jeg har hatt flere fastleger, men har alltid vært heldig - jeg har vært kjempefornøyd med alle mine fastleger.

Skrevet

Ja, egentlig veldig fornøyd med min jeg også :) Hun er veldig hyggelig, alltid blid, men noen ganger går det litt vel kjapt i svingene syns jeg ;)

Skrevet

Nei, det er jeg ikke. Forrige fastlege jeg hadde regelrett kjeftet på meg da jeg kom inn med det som viste seg å være nyrestein, fordi jeg ikke hadde kommet før. (Jeg hadde hatt av og på murringer og smerter i fire dager.) Jeg har hatt akutt nyresteinsanfall en gang før, og det lignet ikke i det hele tatt. Hun sa jeg kunne ha dødd, og sendte meg på sykehuset for innleggelse med en gang. Jeg var vettskremt! Da jeg kom på sykehuset var det avslappet stemning. Nyresteinen hadde allerede passert uten at jeg hadde merket det en gang...Mye vits i å true med døden gitt...Hun hadde generelt en ubehagelig utstråling og væremåte. Så byttet jeg fastlege, og har bare vært der en gang med lille banan. Men han fikk jeg ikke noe godt inntrykk av. Etter å ha sagt at vi ikke fikkk i lille banan mat, og han ikke hadde spist på 8 timer (han var 3-4 mnd,) presterte han å spørre hva vi kom for...Deretter tok han sønnen min på fanget og sendte meg rundt på kontoret for å finne instrumentene han skulle undersøke ham med. "Se oppi hylla, der ligger det noen lange, avrundede trepinner..." Og så ville han se på ammingen min, som om det var noe jeg gjorde galt med den..Heldigvis hadde han vett til å sende oss på barneavdelingen på sykehuset da han ikke fant noe galt; han viste seg å ha rotavirus.

Så jeg har vel ikke vært videre heldig med fastleger, nei. Og det er ikke bare å bytte heller, det er nesten aldri noen ledige i min bydel.

Skrevet

Ja, veldig fornøyd. Vi har flyttet og bor en annen kommune, så det er 20 minutter å kjøre dit nå. Men jeg vil ikke bytte likevel....

Skrevet

Kjempefornøyd med legen, han er en grundig og flink lege og han har sosial intellignes. Da er det verre med de kjerringene av noen legesekretærer der... Når de gidder å ta telefonen (de er kjente her i byen for å aldri ta tlf) høres det ut som de synes du er en pest og en plage. Sure og tverre. En gang søsteren min ringte dit for å høre om et brev hun hadde fått fra sykehuset om celleforandringer (vi har samme lege), sa legesekretæren "det er noen som tror du har kreft). Søsteren er 20 år, ble livredd og gråt hele helga før hun fikk pratet med legen selv på mandagen. Fysj, for noen elendige folk!

Skrevet

På en skala fra 1-10

En grei femmer, midt på treet. Helt grei, håper å få bytta til samme som mann og unger har...

Skrevet

Jeg har en ung, kvinnelig lege. Og hun er beste legen jeg noengang har hatt! Føler at jeg har kjempegod kontakt med hun, hun tar meg på alvor og er flink!

Hun hjalp meg for ett år siden da hun fikk meg til psykolog. Om ikke hun hadde gjort det tror jeg at jeg hadde vært død nå. Sånn egentlig...

Gikk til henne en gang i mnd ++ i over ett halvt år, og nå har jeg ikke sett henne på leeenge, og må rett og slett innrømme at jeg savner henne litt. Mihi.

Tipper hun er dibber! :)

Skrevet

nja,jeg er fornøyd,men ikke om ungene mine må til ham. Han er 80 år!! hehe,så det er vel snart påtide at jeg må få meg en ny fastlege ;)

Skrevet

He, he - tror du det?;o)

Jeg går til min lege for mine spiseforstyrrelser også (men det er vel litt mer "komplisert" for din del...?), og er veldig glad han tok meg på alvor + at han tar seg tid og ikke "maser";o)

Skrevet

Absolutt ikke, så hele familien byttet og vi har ny lege og nytt legekontor fra 1.juli.

Han jeg hadde før vi flyttet hit vi bor nå var jeg veldig godt fornøyd med.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Han er grei og sånn, men virker litt utbrent. Tar ikke skikkelig tak i ting heller, og uttaler seg for bastant.

Feks; tok med lillegutt til fastlegen. Lille hadde da hatt 3 ørebetennelser hvor det hadde gått hull. Ba legen om å kikke på trommehinnene til lillegutt. De var visst helt fine... noen måneder etterpå var vi på sykehuset, avd. ØNH. Der viste det seg at lillegutt sine trommehinner var omtrent ikke-eksisterende. Bare en blodig og slimete masse igjen. Og nå er lillegutten min hørselshemmet grunnet skader på trommehinnen, skader som fastlegen mente ikke fantes. :o

Har flere eksempler og, men dette er det verste.

Nei, har ikke byttet enda. De gode er opptatte, og denne legen kjenner jeg i det minste. :o

Skrevet

Er veldig fornøyd med min. alltid tid, og tar seg tid. Skulle han ikke ha tid, så får jeg rask time hos en annen på samme legesenter. Han jobber ikke fulltid som lege, så han er der ikke hver dag, men har kontakt på mail og i hverstefall kan jeg ringe mobilen hans om det er noe om han har ferie. Er litt med mine barn og barnefaren, så skulle det være noe så er han på tlf. Heldigvis aldri måtte ringe han, men vært på nippet når jeg har måtte krangle med legevakta.

Bor nå i ett annet fylke enn fastlegen min, men vil ikke bytte for alt i verden. det er tungvint når jeg bor litt unna, men vil ikke bytte siden han kjenner til problemene og også er legen min ungenes far. Slik at det ikke blir mye forklaringer, utredninger på nytt hos en ny lege.

Min mor er litt misunnelig på min lege, hun river seg i håret av de hun har hatt. Man kan glemme å komme gjennom på tlf hos de, og få time nermeste mnd er nesten umulig. Mens jeg får som oftes time på dagen når jeg ringer. Hun fulgte mitt barn der engang, og var så positiv da hun kom hjem. "han viste hvem vi var uten at vi sa det"

Skrevet

Tja, jeg er vel egentlig det, bortsett fra at jeg føler at han ikke alltid tror meg. Som da han sykemeldte meg 75% da jeg gikk gravid, og ikke 100% da jeg sa at jeg ikke klarte å gå når jeg kom hjem fra jobb :/ Da burde han absolutt ha anbelfalt behandling også..

Han var forferdelig treig med gutten min også, og anbefalte Lapix i 9 mnd mot viltkjøttet på navlen hans, før han knøt en sytråd rundt det så det falt av. Alle babyklærene hans er ødelagt av blod :(

Drømmelegen ville vært turnuslegen som jobbet på legekontoret for 3 år siden, men jeg vet ikke om hun jobber der enda. Helt fantastisk hyggelig dame som virkelig lytter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...