Gå til innhold

hvordan måle symfyse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

når jordmoren måler symfysen, hvor måler hun da? jeg er 21+6 og er ikke blitt målt. har lyst å måle selv å se sånn ca hvordan jeg ligger an. og hva er normalen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, nå skulle jeg være flink og fortelle deg hvordan de måler det, men så har jeg helt ærlig ikke peiling på hva de beinene heter! Det er fra toppen av venusberget og et bein på "toppen" av magen, selv om det ikke er så godt forklart. ;p

Og hadde jeg visst hvor helsekortet mitt var, skulle jeg gjerne sagt hva som var normalt men jeg vet ikke :) Men men.. Kan jo hende du ligger både over og under:)

Skrevet

du måler fra toppen av skambeinet til toppen av livmora.

 

snittet på 22 uker er 20cm. Alt mellom 17 og 22 er innenfor "normalen"

Gjest lillemamsi
Skrevet

du bør ikke måle rett etter et måltid, da kan det være vanskelig å kjenne toppen av livmora.

Og har hørt det er lettere og mer pålitelig ved "hjemmemåling" om man ikke er overvektig.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...