Gå til innhold

Stavanger jenter her? erfaringer med leger, ul & andre opplevelser


Gjest

Anbefalte innlegg

hallaisen

 

Moi jente her som er bosatt på Hundvåg. Venter første barn 4. desember og lurer på om det er noen her fra Stavanger.

Kjekt å bli kjent med folk og hvis man kan dele erfaringer med leger, ul & opplevelser så er det bare positivt.

Min opplevelser:

Selv går jeg til Johan Bergh på Madla for ul. Han er kjempe flink og kan anbefales. Har brukt han som gynekolog i mange år.

 

Har akkurat byttet fastlege da jeg har hatt Erik Schanke (på storhaug) i 3 år og han har aldri tatt på meg. Målt blodtrykket mitt 2 ganger er vel det nærmeste man kan komme en ordentlig undersøkelse. Fikk nok da jeg var der for 3 uker siden med hodepine og han hadde dårlig tid. Sa jeg hadde bihulebetennelse og ga meg penicillin. Ikke så han på meg, ingen blodprøver og ikke hørte han etter da jeg sa at jeg vet hvordan bihule betennelse kjennes og DETTE var ikke det. Den nye fastlegen har jeg ikke vært hos ennå.

 

Som jordmor har jeg fått ei som heter Mavash på Eiganes Helsestasjon. Har kun vært hos hun 1 gang og er veldig fornøyd med hun.

 

Noen her som skal på svangerskapskurs?

 

Skriv gjerne litt om dine egne erfaringer, litt om deg selv +++

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, er 24 år og bor på sola. Har ei datter fra før og venter tvillinger:) Har vært på to ul allerede på sykehuset og alt ser fint ut, har claudia (husker ikke etternavnet) som jm der og hun syns jeg virka veldig flink:) Ellers går jeg til jm på sola helsestasjon, henne brukte jeg sist svangerskap også og synes hun er flink og avslappet:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sandnesjente på 24 som venter førstemann 10 desember. Har til nå hatt et fantastisk svangerskap, nesten så jeg lurer på om jeg kan være gravid! Men begynner så vidt å få kommentarer på en liten kul på magen (heldigvis) :)

 

Har også fått Mahvash på Eiganes Helsestasjon som jordmor, skal til henne for første gang på tirsdag, og gleder meg! I alle fall når du sier at du er fornøyd.

 

Som fastlege har jeg dr. Christensen på Stavanger Legesenter, og hun er også kjempeflink og grei å snakke med.

 

Svangerskapskurs har jeg knapt tenkt på, vet ikke helt hva det går ut på en gang. Skal dere?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gøy at du også har Mawash da. Spennende å se om du liker hun. Litt stille og rolig var hun, men ikke noe tull med hun. Tippa jeg skulle få gutt og på ul så var det en gutt. hehe:)

 

Har ikke tenkt på svangerskapskurs da jeg ikke heller har peiling på hva det går ut på.......Så jeg vet ikke helt jeg.

 

Ble innlangt i kr.sand på lørdag med mistanke om blindtarm betennelse. Men det var det ikke så jeg ble skrevet ut søndag. Sliter ennå med vondt i høyre side og kan innimellom ikke gå oppreist. Får jeg det igjen så går jeg på legevakta her i stavanger!! Mistenker selv at det er livmora som strekker seg og drar på noen nerver. Men herregud så vondt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ellers bra med dere andre 2 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er bosatt på Tananger, er 29 år og venter mitt første barn på julaften. Er veldig spent;-)

 

Jeg har også vært hos Dr. Berg noen ganger, og er veldig godt fornøyd med han. Jeg skal på UL på sykehuset i uke 21, men kunne godt tenkt meg å gått tidligere enn dette, men det var visst helt fullt.

 

I neste Uke skal jeg til jordmor på Sola. Har ikke vært der før. Frem til nå har jeg gått hos fastlegen min Dr. Nettland, og synes det har vært veldig bra.

 

Jeg har ikke begynt å tenke på det med svangerskapskurs enda, men det er sikkert ikke dumt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Gikk veldig fint hos jordmor i går. Hadde fine målinger og alt, og det mest fantastiske: fikk høre babyens hjerteslag. Det var helt utrolig! Først nå tror jeg virkelig det er liv der inne:) Har gått og strålt siden:)

 

Ellers gleder jeg meg veldig til ultralyd i neste uke. Tror pappaen også gjør det, han har ikke merkt noe særlig til lille knøttet enda, så det blir spesielt å se for første gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på du

 

Bra at det gikk bra hos jordmor da:) Jeg har vært på ul som sagt og alt bra. jeg skal kan ikke huske om jeg har sagt det tidligere men jeg skal ha en liten guttebass:)

 

Typen min pleier å legge det ene øret inntil magen min nederst og dekke til det andre. Hvis magen min ikke lager for mye lyd så hører han hjerteslagene:) da lyser han opp som ei sol. Bare et lite tips:):)

 

Jeg har hatt 3 ultralyder på 1 uke nå. uff. vanlig ul forrige torsdag, innlagt sykehus med mistanke om blindtarm betennelse på lørdagen. da fikk vi sett trollet en gang til. Skrevet ut søndag. Fremdeles ikke bedre, så i dag var jeg tilbake på gynekologisk ul på sykehuset og da fikk jeg pokker meg sett rakkerungen igjen. Har fått diagnose med strekk i livmoren og må bare ta det med ro i 2 uker. Kjekt med ferie sier jeg bare:p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...