Gå til innhold

Helsesøster sier jeg har nok melk, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min orker alltid mer etter at han har tømt begge brystene. Ga han 50 mm vann etterpå i dag, og han kunne drukket mye mer. Burde jeg gi mme? Helsesøster sier jeg har nok melk hvis jeg har åtte våte bleier i døgnet og han legger nok på seg, og det har han jo.. Men det er jo dumt hvis han skal gå sulten.

Når han blir tatt av puppen må han enten sovne, eller så blir han rasende. Det går over etter litt raping, men likevel.. virker som om han ville ha ligget mye lenger. Han er 7 uker forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 ml, ikke mm.. skrev feil ;)

Skrevet

Prøv med å gi han fra ene puppen, opp å rape, så neste puppen og rap etter den også.

De regulerer selv når de er sultne, og hvis han d evt vil ha mere etter andre rapen, er det bare å legge han til igje:)

Skrevet

Har dere slik varme som vi har her - nær 30 grader - så trenger også de små drikke:) Ikke bare mat i alt de får i seg, men trøstedrikke som vann:)

Kan jo være tørst han er. Ikke ødelegg ammingen med mme før du ser han evt virkelig trenger mer mat. Da i form av at han ikke legger på seg nok osv.

Og det med å bli rasende etter amming; det kan kun være luften som plager, til rapen kommer. Eller prøv med smokk;)

En del babyer liker puppen som kos i tillegg til mat, og det kan bli langdrygt om en skal sitte og amme for all kosen i tillegg til matingen;) Da er smokker en god erstatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...