Gå til innhold

symfysemålet mitt er på 20cm i uke 15?? Normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er andregangsgravid og er nå i dag vel 14+6, termin 24 desember,symfysemålet er på ca 19-20 cm. Har värt på en ultralyd i uke 8 og så da et foster. Men har helt fra förste stund lurt på om det kan väre flere der inne.Mest fordi det var en veldig smertefull egglösning og så har vi tulla masse om det :) Nå har jeg målt symfyse-målet og ser jo at jeg er gigantisk! Er det noen som har opplevd å väre så stor og at det likevel er bare en? Eller er det noe annet som kan väre galt?

I tillegg lurer jeg på om noen andre opplever dette, at på kvelden ligger livmora lengre ned....(rett på navlen symfyse 19cm), og på morraen ligger livmora höyt oppe og er som toppen på en fotball flere fingerbredder over navlen symfyse 23cm)

hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemamsi
Skrevet

Hei !

Jeg hadde mål på 20 cm i uke 16 (akuratt) er også 2. gangs. Har vært på priv UL og det er kun 1 baby. Skal på ordinær ul i morgen, så da får jeg vel høre "grunnen" til at målene er sånn.

Kan skrive her om hva de sa :)

Jordmor sa til meg at om det hadde vært i "gamle dager" så hadde de antatt at det var tvillinger, siden jeg er 100% sikker på siste mens.

Lykke til ;)

Skrevet

når jordmoren måler symfysen, hvor måler hun da? jeg er 21+6 og er ikke blitt målt. har lyst å måle selv å se ca hvordan jeg ligger an. og hva er normalen?

Skrevet

Hun måler ca fra skambenet til kanten på livmoren oppe i magen. På helsekort for gravide kan du se hvor du skal ligge i forhold til hvor langt du er på vei. Det er en graf/kurve et sted på kortet der ;)

Skrevet

Hei!

Takk for svar, Lillmams! Skriv gjerne hva de sier paa ordinär ul, jeg har jo ogsaa sett at det bare er en, men det var saa tidlig at de kan jo ha sett feil.

Dette er spennende! Jeg skal nok paa ul om noen uker... Naar skal du paa ul??

Lykke til selv!!

Gjest lillemamsi
Skrevet

Hei igjen !

Jeg har vært på UL i dag =)

Og fant ingen grunn til at målene var så store, ble bare flyttet 3 dager.

En frisk og rask gutt !

så da trenger det ikke være noe spesiellt da !

jeg hadde morkaka liggende øverst i livmora.. mulig det har noe å si ? Men hørtes ikke sånn ut på jordmor at det hadde noe med saken å gjøre.

Si fra når du får vite noe om "grunnen" da ! :)))

Gjest lillemamsi
Skrevet

Jeg er foresten liten og slank.. aner ikke om dette har noe å si på målene ?

Skrevet

jeg målte hos jordmor da jeg var 20+1 og da var symfysemålet 21 og det var over den streken visstnok.

Kanskje det skyldes at du har født tidligere. og at magen blir fortere synlig å sånn? :) gratulerer med gutt:)

Skrevet

Mitt symfysemål var også 21 cm når jeg var i uke 20+1

Jeg forsto på jordmor at det var over normalen fordi jeg er litt overvektig......

Skrevet

hmm.. hun forklarte ikke meg hvorfor. Eller hun sa ikke jeg var overvektig. Er normalvektig. hmm jaja;) får slanke meg etter babyen kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...