Gå til innhold

Noen som har Acer Aspire One og har satt inn mere ram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjorde dere det.

Datakjedene som har gjort det på tidligere pc ville ikke gjøre det på denne :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

Eg har Acer Aspire og har gjort det på den, men gjorde det selv da..

Skrevet

Og du bor i Bergen og kan gjøre det på min også? Ha ha ha.

Kjedelig å ha den men ikke orke bruke den fordi den er så treg.

Skrevet

Noen andre som har erfaring?

Skrevet

Mannen min + databutikken vi kjøpte min data i sa det var lett... Men de sa ikke hvordan. eller jo de sa man bare byttet ut en minnebrikke med en på 2MB.... ? sier det deg noe? kan spørre ham når han kommer hjem.

Har den acer aspire one 751(tror det er det den heter) og forhørte meg spesielt om dette før jeg kjøpte fordi jeg ikke orker å sitte med en supertreig maskin uten sjansen til å fikse. :)

Skrevet

Jeg leste flere tester av mini-pc før jeg kjøpte min, der sto mye rart men ingenting om at det var vrient å sette inn ram-brikke.

Det er en på 2MB jeg vil ha inn også, ble det stor forskjell?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det enda. Vurderer hva jeg syns om den fremdeles, siden den er så ny for meg. + at om jeg setter den inn så gjelder ikke garantien mer da....

Men hvordan man setter inn slike brikker aner ikke jeg, jeg er jo seriøst blond på datating og føler meg altfor lost når det gjelder slikt..

Skrevet

Er det den lille rosa saken du også har?.....eller en annen farge selvfølgelig, he he.

Er helt grønn selv, det er derfor jeg dro til dem som har fikset det på andre pc'er for meg. Men de ville ikke. Måtte i så fall sende den inn til Acer og det kostet masse penger sa han og ga den tilbake. Var ikke engang spørsmå OM han skulle sende den inn engang.

Har tenkt å prøve flere steder, kan da ikke være så vanskelig vel.

Skrevet

Nei, jeg har en rød en med 11,6" skjerm:) Men den er veldig fin altså! ;)

Jeg skal høre med mannen når han kommer hjem hvilken brikke man evt bytter ut, jeg. Og så gjelder det å prøve å huske å skrive svaret her:)

Skrevet

Kanskje det ikke er like enkelt på de pyttesmå da, at det er derfor de ikke ville gjøre det.

Men hallo, jobber man med dato og har litt peil så burde man vel kunne skifte en rambrikk uansett vel????

Skrevet

Jeg tror det er fordi med en gang du skifter den til 2MB så gjelder ingen garantier mer... Da er den andre deler enn originaldelene i den... Sikkert ingen som vil stå til ansvar for det.

Hvor treig er din maskin egentlig?

Min er ikke så stor den heller altså. Bare bittelittegranne større enn de aller minste..

Skrevet

Ok, kikka under på maskina sammen med mannen nå. På min er det tre luker man kan skru opp. Den ene er merket med et lite symbol som en slags kam. Vi tror det er den.

Men om du ikke har peil, bør du få noen andre til å bytte den ut. Hva om du sier til de butikkene at du vet at garantien på dataen går ut når du bytter ut brikken, men at du allikevel vil gjøre det?

Skrevet

Er bare en luke under min, så da er vel sjansen for at hele pc'en må skrus opp.

Tenkte jeg skulle ta den med til Elkjøp, de har en pc-doktor som har imponert meg før.

Gir blaffen i om garantien går ut, bedre det enn at den bare ligger og samler støv.

Skrevet

Ok, ja, da er det kanskje ikke så greit. Min er jo ikke helt samme modell heller.. Og på min var de ulike lukene merka med ulike symboler, så da sjanser man vel litt mindre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...