Mama Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Hei Jeg har aldri prøvd akupunktur, og er skeptisk til hva det er, og om det virker som smertelindring under fødsel. Noen med erfaringer?
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Jeg fikk det som smertelindring under min første fødsel, men det hjalp ingen ting på meg...
Mamma til snart 4 Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 jeg hadde det også, men tok den ut med en gang. for det første så virket de ikke LITT en gang, for det andre, beveget de seg slik at de tok borti nerver. så ikke igjen, klarer det fint uten;)
__sommerbaby09__ Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 jeg fikk plutselige smerter i korsryggen under sist fødsel, fikk satt inn 5nåler . de hjalp vanvittig, men 2 av di måtte ut ganske kjapt fordi det var ubehagelig... dette var alt av smertelindring jeg hadde... ønsker det denne gangen også...
pantegi Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Fikk akkupunktur under min forrige fødsel. Det var helt fantastisk!!!! Fikk det i hovedsak for å slappe av mellom riene og ikke som smertestillende. Har ikke vært så avslappet før eller siden. Sovnet mellom riene!!! Og de var tette...... Så absolutt verdt et forsøk :-) Det verste som kan skje deg er jo bare at det ikke funker.....
25 år gammel mamma Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Hei Jeg hadde akupunktur under forrige fødsel, vet ikke hvor mye det hjalp, siden jeg fikk det 1 time etter jeg ble lagt inn. Men det var eneste smertelindring jeg hadde. Ønsket ikke epidural eller noe annet og alt var greit og overkommelig. Ikke farlig å prøve det hvertfall... Tenkte det ikke spilte noen rolle å ha et par nåler i øret,kjente jo ikke at de var der! Tar nok det denne gangen også,siden det var helt greit å ha i øret,har jo flere ringer i begge ørene å så
meg & to små vampyrer Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Jeg fikk under forrige fødsel og for meg gjorde det vanvittig vondt. Derfor ba jeg de ta de vekk igjen, trengte ikke mer smerter da...
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 Funka som bare det her for min del. FIkk både avslappende og riestimulerende. Fikk i tillegg akupunktur for å øke melkeproduksjon i etterkant, veldig flott!
Mammarama=) Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har fått under begge fødslene, og vert like missfornøyd begge gangene.. Følte egentlig bare at de var i veien.. Tok de kun for at de jordmødrene jeg hadde maste om hvor bra det var, og jeg var dritt lei maset..Har under jornalskrivingen i denne gang sagt at jeg ikke vil se de nålene.. Kun hviss jeg kommer på at jeg vil ha dem selv...
småeinsteins Skrevet 30. juni 2009 #10 Skrevet 30. juni 2009 Fikk akupunktur under min siste fødsel, men aner ikke om det hjalp eller ikke!
erteposen + 4 Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 En starter ofte for sent. Jeg lot de sette alt de ville på meg, og tenkte kanskje noe kunne hjelpe. Er det flinke folk som gjør det skal akupunktur virke, og jeg har venner som har født med god effekt. Det sies at Kina er rette landet å føde i:)
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 30. juni 2009 #12 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har fått det under begge mine forrige fødsler. Med nr 1 følte jeg de bare var i veien, funket ikke en dritt, selvom JM påstod at jeg ble roligere av de. (Det var vel heller fordi det var ubehagelig å bevege seg med nålere i hodet, mellom fingre, i korsryggen og mellom tærne.) Med nr 2 satt nålene i nøyaktig 5 min før de drog dem ut igjen for da skulle jeg til å presse. Så det var bare tull.... jeg kommer ikke til å gidde ville ha det denne gangen!!! Klarer meg fint uten, tror jeg...
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 30. juni 2009 #13 Skrevet 30. juni 2009 eg hadde det med vesla, eg spurte egentlig etter epidural men fikk fem nåler i stedet... funket ikkje litt en gang. også hjalp det ikkje på at hun som satte de var en av de eldre bedreviterene.. fikk høre at dette hadde min mor gjort før meg så då var det ikkje noe problem for meg. men mamma sine fødsler var korte og over på tre timer, mens min varte fra tirsdags kveld til onsdags ettermiddag.. så skal ikkje ha nåler nå siden de ikkje virker, og skal i hvertfall ikkje på storken på kk i bergen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå