Gå til innhold

Blir så frustrert over meg selv :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo jobber på sjøen, 4 uker på jobb, og 4 uker hjemme. Når han er borte så MÅ jeg jo ta meg av alt, barna, huset og arbeid, og det er ingen problem det :)

Men de siste dagene før han kommer jeg, blir jeg så innstilt på at jeg må rydde/vaske og ordne til han kommer hjem (han er litt perfektsjonist), og da blir jeg skikkelig lat, og mister all energi, og i løpet av disse dagene flyter huset og bilen over, klær og kopper er ikke vasket osv....åååå det irriterer meg slikt, for jeg har jo klart å holdt huset rent og pent og hadd full kontroll de 3 første ukene han er borte :P. Jeg er også mer sløv og giddesløs når han er hjemme (går rundt meg selv)..!!

Han har jobbet slik i 1 1/2 år nå, og den siste gangen var det LITT bedre da ;), men jeg blir litt fortvilet over at det skal være slik da, for når han kommer hjem og jeg drar på jobb rydder og rundvasker han hele huset, og står skikkelig på for å ordne opp etter oss :(

Har i tillegg snakket om å prøve på en til (jeg VIL..), men han vil vente pga at han føler han aldri får ro i kroppen når han er hjemme slik ting er nå :(.

Hvordan bli bedre, for jeg vet jo at jeg klarer, og jeg ønsker virkelig at han også kan få lov til å kunne slappe av litt og få ro i kroppen sin her hjemme ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde da være den største selvfølge i verden at han tar et skikkelig tak de fire ukene han er hjemme? og SÆRLIG siden HAN er perfekjonisten i huset..Hva skal han gjøre ellers de fire ukene han er hjemme?

Min mann er også nøye på hva og hvordan ting skal gjøres i hjemmet, og en lang peride ble han dritsur hver gang han kom hjem fra fordi huset ikke var strøkent, maten ikke var ferdig og for en eller annen liten filleting jeg hadde glemt eller ikke gjort. Til slutt eksploderte jeg og sa at han får faen hakke gjøre det selv om alt skal være så nøye.. han aner ikke hva det vil si å være hjemme(som i mitt tilfelle) med unger, ha jobb i tillegg (natt) og bli detaljstyrt for hans oppheng i klesvask og bretting av tøy og papiravfall...

Og jammen fikk pipen og ektseskapet og familielivet en annen lyd:-)

ALL respekt til deg som holder ut med å være alenemor i fire uker, for så å få en "innblander" i heimen i fire uker. Sett han i sving med god samvittighet. Du trenger IKKE føle at huset skal være strøkent fordi han kommer hjem.. Hvem tror han at han er?? Kongen?

Skrevet

Jeg forstår godt at du er sliten etter 3 uker og da ikke klarer å yte fullt siste uken. Men prøv å heller vær lat et par dager hver uke, hvor du setter av tid til å slappe av og la husarbeidet vente litt:)

Skrevet

Det er nok lurt å senke ambisjonsnivået de første ukene og heller ta i mot slutten.

Men jeg forstår deg også godt. Det er aldri gøy å slite seg ut for så å få vite at det ikke er bra nok.

Eller dere kan betale for en hushjelp som kommer en av de siste dagene før han kommer hjem. Det tror jeg kanskje er verdt pengene.

Når det gjelder hans hjemmeuker bør dere snakke gjennom hva dere vil ha som faste oppgaver. Han bør jo stå på når han er hjemme! Og du bør kanskje ha noe fast å gjøre så ikke du trenger å gå rundt deg selv.

Kanskje du på en skånsom måte bør si at en del av problemet er hans perfeksjonisme og en del er din "latskap".

Skrevet

Ville heller blitt frustrert over mannen din, om jeg var deg...Du gjør jo en kjempejobb!!

Skrevet

HI her!

Takk for svarene, og det hjelper å høre at dere synes jeg gjør en god jobb, og forstår meg :):)

Jeg er ikke akkurat sliten etter de tre ukene, for da gjør jeg alt naturlig, og jeg koser meg med husarbeidet, og vet at slik er det :). Men den siste uka sier hodet mitt at jeg skal ordne til han kommer hjem, og da blir alt bare strev og ork :(, så det jeg tror kan ligge litt i dette er at så lenge jeg ikke gjør det "for noen" så er det ikke noe problem med husarbeidet, men når jeg gjør det for "hans del" så blir det bare slit :(.

Han sier ikke noe på det jeg gjør, at er fornøyd med meg, og ønsker å hjelpe til å stå på når han kommer hjem :), men jeg ønsker at han skal komme hjem til ett normalt hus, og ikke ett rote-hus ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...