Marianne87 Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Jenta vår var født 1900 g (uke 34) og er nå snart 3 uker og veier (2050 g ca). Hun fikk morsmelk på sykehuset, før de gav henne NAN HA1 de siste dagene før vi fikk dra hjem. De sa jeg kunne bruke denne hjemme, og gå gradvis over til NAN 1 når hun var over prematur (altså uke 37 av svangerskapet). Det vil jo si for hennes del ca 3 uker... Noen som har brukt NAN 1 til en så liten?? Og er det mye sterkere for magen hennes? Burde jeg vente litt til? Vil gjerne høre erfaringer Slitsomt at NAN HA1 bare finnes på apoteket, men hvis de får vondt i magen av NAN 1 vil jeg jo ikke bytte..
Bettybu Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Poden ble født i uke 34, han var stor..2526g.. Jeg brukte NanHA1 nokså lenge, gikk da over til Hipp, etter å ha prøvd Nan. Han gulpet mye av Nan... Husker såklart ikke HVOR lenge... Vi bor også langt fra Apotek, men den første tiden gikk det jo ikke så mye, fordi jeg pumpet meg, og hadde vel omtrent nok i 7 uker... HA1 skal jo være mer lettfordøyelig da...
Zitro Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Jeg brukte NAN HA1 til gutten min var 4 uker jeg. Han tålte ikke vanlig NAN 1, atlfor sterk for magen hans. Hvor i landet bor du? Nan HA1 selges i vanlige matbutikker i Sverige, til en betydelig mindre sum enn hva norske apotek krever for den...
Galskapens overhode Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg slet litt med melkeproduksjonen da jeg kom hjem fra sykehuset, mest sannsynlig pga stress og særdeles såre bryster.. Minsten fikk da litt nan1, bare 2 uker gammel mens jeg pumpet etter han hadde diet meg tom. Han er også født uke 34, 2640g. Han reagerte ikke på at han fikk erstatning. Dette var nestle sin. Men jeg var veldig redd for at han skulle få hard mage, så jeg tok oppi maltekstrakt fra første flaske. Dette varte bare 1 uke. Dattera mi født 2003 nektet mer morsmelk da hun var nesten 6 mndr Også født uke 34, 2485 g. Hun derimot fikk veldig problemer med avføring, selv om hun var blitt ganske stor. Så jeg anbefaler at du prøver deg fram og er bevisst på hvordan barnet ditt reagerer. Ser på kroppsspråk (gråter kanskje mer, mulig mer luft i magen, hardere avføring, strever med avføring) og så kan du jo se det på søvnmønsteret. Er det noe som plager de små så blir de jo ofte ganske urolige Lykke til
Marianne87 Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2009 Jeg bor i sarpsborg så er ikke langt til apotek, men viste ikke at de hadde det i Sverige i matbutikker også. Skal jeg jammen sjekke neste gang vi er der. På apoteket i Norge betalte jeg vel 160 kr eller noe,og jeg ammer ikke så går temmelig mye av den. Skal på sykehuset en tur på onsdag så tenkte jeg skulle høre med de om hva de synes. Men er vel som de fleste sier. En må jo prøve for å vite, alle barn reagerer jo forskjellig. Hun har verken gulpet eller hatt vondt i magen av NAN HA1 hvertfall. Og hun får det jo til alle måltider.
xxxJulianexxx Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Vi brukte PreNan Hy til vår premature frem til han var over 2,5 kilo. Dette måtte vi bestille på apoteket. De har det normalt ikke inne. Etter dette brukte vi Nan Ha1 til han var en 4 mnd gammel tror jeg. De kan godt få dette lenge, for de får den næringen de trenger. Den er bare litt bedre med tanke på allergi enn vanlig nan. Deretter gikk vi gradvis over til vanlig NAN1 som man kjøper i butikken. Jeg brukte aldri Nan 2 eller 3. (Min er født 7 uker for tidlig og veide 2040).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå