Gå til innhold

noen med peiling på speilreflekskamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket av canon eos 450D og olypmus E-620?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling i det hele tatt, men har blitt anbefalt Canon EOS 450D av veldig mange. Så jeg satser på å kjøpe det..

Håper du blir fornøyd uansett hva du velger:)

Skrevet

tusen takk! Jeg har også fått anbefalt canon-kameraet, men lurte på om kanskje noen hadde prøvd det andre, har funnet en del gode tester av det på nett.. Men jeg blir nok å gå for canon! :)

Skrevet

Ville ikke valgt noen av dem om du var nybegynner, HI! Ingen er dårlige valg, men Nikon D60 er det jeg selv ville satset på som en nybegynner. Og "jeg" er altså en ivrig hobbyfotograf, som i dag har fire kameraer i bagen, to speilrefleks (deriblant Nikon D40, forløperen til D60), og tar 8000-10000 bilder i året.

Skrevet

canon. har Nikon D60 selv, men jeg ville absolutt valgt Canon (angrer litt nå..)

Mr. Perfect

Skrevet

Jeg vil anbefale Canon eos 450D . Har det selv og er superfornøyd til tross for at jeg bare er "nybegynner". Min tanke var at det var likeså godt å kjøpe et kamera jeg kunne vokse med hvertetter ferdighetene blir bedre, så slipper jeg å skifte kamera når jeg eventuelt en gang vil ha et som er mer avansert

Skrevet

Og nettopp i ønsket "vokse med etterhvert som ferdighetene blir bedre" synes jeg både Canon EØS450 og Nikon D60 svikter. Og alle andre kamerahus også for den del, om man ikke er interessert i legge 7000-8000 på bordet for kamerahuset ved første kjøp. Noe jeg godt forstår, når man ikke vet om dette blir interesse eller lidenskap.

Ingen av dem tilfredsstiller helt mine krav i dag. Men slik jeg kjenner begge kameraene, tilfredsstiller D60 kravene litt lenger. Og gir litt bedre mulighet for å bli fornøyd med objektivene når man skifter kamerahus (Canons "billiobjektiver" er, i mine øyne, litt for "billige" til å tilfredstille en litt dreven hobbyfotograf, Nikons holder til en del høyere nivå). I tillegg opplever jeg selv at D60 er litt lettere å få oversikt over/forholde seg til som nybegynner. Dette er egen erfaring, men også den erfaringen vi ser fra ungdomskurset/nybegynnerkurset på fotogruppa her.

Men jeg gjentar: Ingen er dårlige valg! Det er bare et spørsmål hva som er det aller beste!

Skrevet

Jeg hadde godt for olypmus E-620. Fordelen med Olympus er at det har bildestabilisatoren i selve kamera, da slipper en å betale for denne hver gang en skal kjøpe en ny linse. Olympus gir også klarere bilder i ytterkanten. Dette fordi Olympus har bygget kamera for digital foto helt fra bunnen, mens de andre produsentene har bygget videre på analog teknologi. Linsene som følger med i kit holder også noe høyere kvalitet hos Olympus. Olympus er en mindre produsent en Canon og Nikon, og må dermed levere gode varer for å komme seg inn på merkeder. Slik jeg ser det får du mer kamera for pengene om du velger Olympus. 450D begynner vel også å bli gammelt etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...