Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Småen begynner i barnehagen om 1 måned. 1. Hvor mange skinntøfler trenger man? 2. Har dere ryggsekk eller veske med? 3. Hvor mange matbokser er ok å ha? (dumt spm kanskje) 4. Er reima tec sommervotter det samme som regnvotter? 5. Hvor mange ullbodyer trenger man?
petite fleur Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Hm, har visst gått glipp av noe essensielt her, for vi har ingen skinntøfler... Sønnen vår bruker tykke antisklisokker om vinteren, og tynne om sommeren. Når han blir litt mer stødig på beina kutter vi de nok ut. Vi har kjøpt en liten ryggsekk for å ha matpakka og skifteklær i, men vi klarte oss uten i nesten 10 mndr da .-) Siden vi roter en del med disse matboksene (glemmer den i bhg, får ikke vaska den tidsnok), har han 4 matbokser. Håper ikke bare det er vi som roter med dette, he he:-) Vet ikke.... Vi har hatt 3 i vinter, + 2 ulldresser og 2 tynne ulljumpere.
Kåva Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Trenger litt hjelp her jeg å :-) Tulla vår starter i barnehagen i aug. hun er da 18mnd gammel. Litt usikker på hvilke dresser jeg skal kjøpe, og str. Hun bruker nå 80-86, ligger litt i mellom de str. Har kjøpt en reima dress i str 92, den er såpass stor, at det er nok en stund til hun kan bruke den. Det er ingen vinterdress, men blir det mildt kan ho bruke den med ull under. Hvor mange dresser trenger de, og hvor mye av annet skift bør det være i barnehagen? Man trenger vel egentlig ikke å ta med klær frem og tilbake hver dag, bare det er nok skift i barnehagen? Trenger tips jeg :-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har Reima dress til jenta mi som blir 3 i sept i str 92 og den er fortsatt ganske stor. Hadde jeg vist det så hadde jeg kjøpt 86 ja. Jeg har 1 Reima vinterdress + Reima vår/høst dress. har 2 sett med skiftetøy ligge i kurven på plassen hennes. regntøy + støvler er også greit å ha
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 jeg har kjøpt 1 par skinntøfler vesla skal få en liten ryggsekk 2 matbokser skal vi kjøpe ikke peiling på reima tec jeg har kjøpt 6 ullbodyer, tenker at det kan være greit å ha 6-8, sånn at man har noen skift, og slipper å vaske hver dag. Svar til hun lengre nede ) Vesla mi kommer til å ha 2 sett byttetøy liggende i barnehagen, i tillegg til regntøy og støvler. Vår/høstdress kommer nok også til å henge i barnehagen, og bare bli tatt med hjem i helgene.
Kåva Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Takk. Kjøpte Reima dressen på salg, var halv pris og ingen mindre str. Ja ja da har hun jo den lenge :-) Får finne en mindre en som hun kan bruke i høst. Da holder det med en dress + regntøy til å begynne med, og skift under selvfølgelig. Har hørt om barn som har flere dresser i barnehagen, jeg tenkte at det må ikke være nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå