manaei Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Hei- Håper noen kan svare meg. Er gravid i uke 26, og har siste ukene blitt mer og mer plaget med kramper i begge beina. Leggene og anklene. Om natten og hele tiden. Hadde det ikke sånn sist graviditet. Er dette normalt ? Noe jeg kan gjøre med det??
Mamma til snart 4 Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 off jeg har også det masse i denne graviditeten, jeg er i uke 35, men får jeg dem om nettene så er jeg dømt, for jeg har i tillegg bekkenløsning så jeg kommer ikke ut av sengen, så nå går jeg med klumper i begge bena pga at jeg ikke klarer å strekke ut krampene, knall vondt. kan ikke svare deg noe bedre, men du kan kanskje søke på nette, så finner du masse om kramper osv;)
Lykkelig g~g~j Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 har hørt at tilskudd av magnesium skal fungere bra mot leggkramper - kan brukes av gravide! I tillegg bør du prøve å tøye litt beina i løpet av dagen, bruke gode sko og holde beina litt høyt om kvelden!
ifie Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg syns det hjelper å strekke ut leggene før jeg legger meg - og gjerne litt ellers iløpet av dagen. Har hørt magnesium skal hjelpe (har ikke prøvd det), og i Vi Menn sto det at et glass tonic (uten gin ) om kvelden skulle hjelpe Det sto også at man skulle ha en skje på nattbordet, så når man fikk kramper skulle man - i tillegg til å strekke de ut - legge skjeen der krampen var for da trakk musklene seg mot det kalde metallet, eller noe sånn... Det har jeg heller ikke prøvd Jeg var også veldig plaget en periode (fikk kramper på framsiden av leggen mens jeg strakk ut den på baksiden, feks..), både om dagen og natte. Etter jeg begynte å strekke ut litt nå og da er det mye bedre!
las chicas Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 sliter med det samme. kramper og bekkenløsning. det som hjelper for meg er å presse foten mot veggen istede for å stå på den. det sies også at en ulltråd rundt foten skal hjelpe mot kramper, men har ikke prøvd.
rosa76 Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Er 30 uker på vei og har vært plaget med kramper i flere uker. Verst i leggene og anklene hos meg også.Magnesium skal hjelpe..og det er det viss en del av i bananer. Så jeg spiser bananer ut av en annen verden. Svinger meg fra tre til tre når jeg skal noe nå istedenfor å sykle. He he he. Synes iallefall det hjelper med bananer selv da. Verdt å prøve?
Pooh Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Har stadig kramper jeg også. I leggene, som oftest om morgenen. Våkner gjerne av det. Kan ikke huske at jeg hadde det så mye i forrige svangerskap. Vet ikke helt hva som hjelper, men det virker i alle fall ut som at det er normalt. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå