Gå til innhold

Inspirert: Ang bryllupskake:)

Anbefalte innlegg

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Har tenkt å ha firkanta 3etg kake (stablet oppå hverandre).. så på den runde 4etg brune kaken på det andre innlegget ang bryllupskake. Hvordan i huleste skal man sjære opp en sånn kake da? begynne på toppen og jobbe seg gjennom laga?;)om man begynner nede så blir det jo mye i midten som ikke blir spist da vel?

Hmmm,har alltid lurt på det der. Ganske greit å vite hvordan man skal skjære opp kaka før bryllupet hehe;)

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehehe, se der ja;)

Bare en ting jeg stussa litt over; de begynner altså å skjære ovenifra og ned..Så står det at øverste delen er forbeholdt brudeparet og at neste etage begynnes på etter at toppen er borte. Gjestene må da stå og vente til vi har spist opp hel øverste? Neei, kan no ikke stemme det vel? Og hva om det er mye pynt der oppå da?

Hehe, mye man skal lure på ja;)

Skrevet

Da blir det jo ganske mye kake på brudeparet! Tror ikke det trenger å følges slavisk, ta dere et stykke, så kan de andre også ta toppen. Pynten må jo spises/ tas av en gang uansett.

Skrevet

I alle bryllupene vi har vært har det vært rund kake og folk har startet nederst. Er jo faktisk brudeparet som starter og de har også alltid tatt nederst. Det blir en liten massakre, men disse moussekakene blir rare med en gang de kommer på tallerkenen uansett... Men kan ikke se at man unngår dette problemet med firkantet kake. Blir uansett noe igjen innerst der og?

En venninne sparte øverste etasjen til de av gjestene som ikke tålte melk.

Skrevet

Det er nok lettere å starte nederst når etasjene har søyler imellom. Her er det snakk om at etasjene er helt tette.

Skrevet

Vi har bestilt vår kake herfra: www.dinkake.no

Jeg spurte bakeren hvordan man spiser en "stablekake" og fikk til svar at man begynner på øverste etagen og spiser seg nedover. Hver etage står på et skjult brett, så den øverste etagen kan løftes av dersom brudeparet ønsker å spare denne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...