akicha Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Når og hvordan!? Noen som vet når man skal sende inn krav om refusjon? Skal det gjøres etter hvert enkelt forsøk, eller skal det sendes inn når man har kommet over 15 000,- i utgifter? Og, hvordan gjør man dette? Finnes det et skjema? Ble plutselig litt redd for at jeg er for sent ute...! Har hatt et forsøk og skal ha forsøk to til høsten...
Gjest lille fiol Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Hei, hvis du har kommet over egenandelen på 15000 kr kan legen din fylle ut et skjema for refusjonen. Det kan dere søke om 3 ganger. Du får skjemaet ferdig fyllt ut av legen din og sender det inn til ditt NAV kontoret hvor du soner til, sammen med spesifikke kviteringer på medisinene du har lagt ut for samt personopplysninger om hvor de skal sette inn pengene til deg (kontonummeret ditt etc). Tror du har 6 mnd på deg for å søke, men er ikke sikker på om jeg husker riktig. Lykke til.
Hege72 Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Hei! Jeg har vært på Nav i dag. Tok med bekreftelse for icsi og for kjøring som jeg fikk fra Ullevåll den dagen det var innsett, kvitteringskort for egenandeler og kvitteringer fra apoteket over medisinene. Husk at Nav godkjenner ikke kvitteringer hvor det ikke er spesifisert hvilke medisiner du har kjøpt. Dette tok jeg med til saksbehandler i dag. Har ikke fylt ut noe skjema. Om to dager er pengene inne på konto for kjøring og beløp som er over grensen for frikort. Penger for medisiner kommer om ca. 5 uker til meg. Dette varierer fra fylke til fylke. Du må rette kravet før det er gått 6 mnd. Beløpet på medisiner må være høyere enn 15.000 før du får igjen noe. Gå inn på Nav sine sider og få mere info der. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå