Gjest Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Har ei datter ved navn LIV fra før, og synes SOL passer fint.Men nyskjerrig på hva andre syns:)
Gjest ->>- Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Liv er nydelig, men Sol er jeg ikke særlig begeistret for. For mange teite assosiasjoner, alt fra hippiekultur til kioskromaner.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Min jente heter Sol, så så klart syntes jeg det er et kjempefint navn.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Heter du selv Silje? Det er jo som tatt rett ut av Isfolket. Får du en gutt en gang, må han hete Dag.
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Jeg heter ikke silje, hehe, isfolket kjenner jeg ikke til. men blir nok eva eller ane uansett, så
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Herregud, uansett hva folk vil vite om navnevalg eller forslag, så er det noen som MÅ sette det i forbindelse med en bok, en film, en de kjenner etc etc og ville IKKE valgt det. Uansett hva jeg kaller datteren min er det noen som ikke liker det, av ulike årsaker. Javel, greit nok det. Men forde om noen i en bok en gang for 20 år siden het Sol, så kan ikke dagens mødre kalle barnet sitt det ? Personlig liker jeg navnet Sol, og jeg elsker også isfolkserien, men jeg klarer å skille mellom en eventyrfigur og et levende menneske.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Har ei kusine som heter Sol, hun var alltid favorittkusina mi, og jeg misunte henne virkelig navnet! Syns fortsatt det er et pent navn, men litt sånn syttitalls..flower-power..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Grunnen for at jeg tenkte Isfolket var at hun har også en datter som heter LIV! Som LIV Hanna og SOL av Isfolket..... dust..
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 åja, må kanskje lese isfolket, da. men pappaen liker ikke SOL så blir ikke Sol uansett, men tusen takk for svar hva liker dere best av ane og eva??
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 pappaen synes også det er syttitalls flower-power, hehe.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Syns begge er like fine.... vanskeleg å velga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå