Gå til innhold

hvordan er DU som mor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Hønemor er vel dekkende.. Jobber med å riste av meg det verste beskyttelsesinstinktet, og den verste frykten for ikke å gjøre alt i forhold til henne perfekt.

Skrevet

En aktiv og kjærlig mor. Syntes det er viktig å leke SAMMEN med ungene, er mye ute, tar ungene med på masse forskjellig, fokus på mat og ernæring og baker brød ol for hele uka sammen med ungene en gang i uka og all mat fra bunnen og ungene får hjelpe og smake.

Skrevet

En stressa mor som skal gjøre alt for mange ting på en gang! Men er veldig kjærlig og omsorgsfull, setter alltid (som regel) ungene først og veldig opptatt av sunt kosthold.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg prøver ikke å gjøre ALT hele tiden for å strekke til. Har 3 barn. Noen dager finner jeg på masse ting med ungene fra morgen til kveld. Andre dager er bare late dager med pizza til middag liksom.

Tror jeg er en ganske avslappet mor opplever at jeg har glade barn, de får passe mye kjærlighet og omsorg men de må også respektere at jeg (og min mann) trenger alenetid. De er ikke prioritert foran ALT hele tiden. Jeg er ingen hønemor som syr puter under armene på barna mine, og ønsker ikke å gjøre det heller.

Er passe opptatt av kostholdet vil jeg si, helst grønnsaker og frukt daglig men om det ikke blir det en dag eller to -ja så er det ikke verdens undergang.

Jeg tror barna våre har det bra, de er tre stykker tett i alder og har alltid en lekekamerat. Jeg føler at vi ikke behøver å aktivisere barna hele tiden siden de tross alt har to søsken hver.

Skrevet

Jeg (og mannen) får hele tiden høre at vi er veldig rolige. Så jeg er vel en rolig mamma... Prøver å være tålmodig og rettferdig, men det er ikke alltid like lett. Gjør også mitt beste i å prøve å formidle at ungene kan komme til meg med alt og er en aktiv lytter når eldstemann forteller (minsten er enda baby). Tuller og tøyser mye med barna og prøver å ikke ta meg selv så høytidelig, men heller finne frem barnet i meg (klisje ja...). Synes også det er kjempemoro å finne på ting med ungene, f.eks kino, teater og turer av ymse slag.

Er vel ikke så veldig objektiv når man skal beskrive seg selv, det viktigste er jo uansett at man gjør sitt beste...:)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jeg er nok ofte en "hverdagsmamma" som prøver å få tiden til å strekke til og ha tålmodigheten sånn noenlunde oppe. Jeg har dårlige dager der jeg kan kjefte og være i dårlig humør, men jeg legger meg aldri uten å vite at jeg har sagt unnskyld og at jeg er glad i henne.

Jeg liker å finne på ting med ungene (helst eldste da, minste er bare 1mnd), og vi koser oss gjerne på lekeplassen, på besøk osv.

Jeg gleder meg til barnevakt men griner når hun har dratt, gleder meg til leggetid men må stadig inn og se på henne og prøver å huske at livet faktisk er NÅ og ikke "når det bare blir sånn..."

Jeg føler jeg hele tiden utvikler meg som mamma, og at vi nå kommer inn i en bedre og bedre sirkel med gode rutiner og positivitet. Dette merker jeg både på meg selv og småen, så jeg får fortsette i disse baner=)

Skrevet

En arbeidende mor som ikke bruker så mye tid på barna, de får det grunnleggende av meg, men helst vil jeg bare være i fred. Heldigvis har de en flink pappa, som tilbringer mye tid sammen med dem, så jeg tror ikke de savner meg. Tar meg sammen noen ganger, og tvinger meg selv til å ha en "hyggelig" dag sammen med dem, men seriøst, hvor spennende er det egentlig å være sammen med unger på 3 og 5 en hel dag? Mye bedre at de lærer å leke uten voksne!

Skrevet

Jeg er streng, konsekvent, men kjærlig :)

Skrevet

Forskjellsbehandler, har mindre tid til elstdemann, har dårlig samvittighet for det, men siden minstemann krever så mye oppmerksomhet, orker man ikke alltid, men til tider så tar jeg meg sammen og elstdemann blir fornøyd :-)

Ellers prøver jeg å lage sunn og god mat, hender også at det blir fast food... Prøver å finne på ting med barna, men må ærlig innrømme at noen dager har det bare vært kjefting og smelling fordi hverdagen er full av små problemer som sliter en ut, men jeg er klar over det, så pleier å ta meg selv i nakken og være en god mamma...

Jeg er ikke perfekt, men perfekt kan vel ingen være så jeg ser på meg selv som en mor som prøver å gjøre det beste for sine barn, og ikke minst jeg prøver og feiler, men tilslutt så har vi det alle sammen veldig fint, har to sunne og friske barn som er blide og har det godt, og da føler jeg at min oppgave som mamma er bestått :-)

Skrevet

Jeg er streng og konsekvent, men også leken og aktiv. Har litt hønemortendenser, men prøver hardt å riste dem av meg.

Og dere med barn som er under året; dere har ikke vært foreldre lenge nok til å avgjøre hva slags mor dere er...;)

Skrevet

Jeg er igrunn overraskende lite "hønemor".

Føler meg ganske trygg og avslappet i forhold til jenta mi. Jeg har den filosofi at barn skal slå seg litt, spise litt sand og gråte litt. Men selvfølgelig passer jeg på og er veldig omsorgsfull.

Jeg er langt ifra noen "perfekt" mamma (hva er nå det?), men jeg gjør mitt beste. Og det er jo det som teller så lenge barnet har det bra!

Jenta mi er tyve mnd og jeg er fortsatt mye hjemme sammen med henne, fordi jeg har mulighet til det pga jobben jeg har.

Jeg prøver å være tålmodig, men ikke alltid jeg greier det.

Prøver å ha et sunt og variert kosthold, men ser det ikke som noen krise om jeg ikke får det til hver dag.

Gir stort sett vann som tørstedrikk, men hun får også saft og juice.

Prøver å være aktiv, men skal gjerne innrømme at jeg ikke er så flink til å leke sammen med henne. Der er pappaen flinkere.

Merker jo også at jeg har blitt alenemor. Mer sliten enn før og mer bekymret for fremtiden, og da er jeg ikke der 100% alltid.

Jeg synes også det er herlig når jeg hun kommer i seng kl 19. Da er jeg sliten og nyter alenetiden!

Har aldri vært spesielt barnekjær og hadde svært lite erfaring med barn, så det har vært en stor utfordring å bli mor. Det er til tider et slit og et ork, og jeg lengter etter tiden før jeg fikk barn. Men det er også veldig morro og det beste som noengang har skjedd meg! Ville aldri vært foruten min lille solstråle! :)

Skrevet

Laidback er vel ordet som dekker meg. Lar ungene få utforske selv og lære av sine egne feil - blir ikke hysterisk hvis de klatrer på gjerdet. Faller de og slår seg så blir det noen skrubbsår og så fortsetter vi. Møkkete ansikter og klær er bevis for meg på at ungene trives, leker og utvikler sin motorikk.

Er elendig til å lage mat, men stresser heller ikke av den grunn. Ungene får i seg variert mat allikevel :o)

Veldig bevisst på at de skal lære en del når de er små, så de snakker 2 språk, kan bokstaver og tall og slike ting. Den eldste er 4 år.

Jeg blir 40 i år, og fikk barna sent i livet mitt, og tror derfor også at jeg ikke stresser og er laidback når det gjelder barna. Hønemor er så langt i fra det jeg representerer at du finner ikke noen som vil beskrive meg med det ordet.

Er bevisst på at det SISTE jeg sier til dem før de legger seg er at jeg elsker dem over alt på jord. Prøver også å si det flere ganger om dagen. Tør å påstå at jeg til dags dato ikke har hatt en dag hvor jeg ikke har sagt det minst en gang.

Klemmer og nusser veldig på barna, og de er også veldig kjærlige og er rause med å gi klemmer og nuss.

Skrevet

Avslappa,forståelsesfull og kjærlig.

Skrevet

Hovedfokuset i livet mitt er barna mine..

Jeg er kjærlig, lyttende og snill.

¨Jeg vil alltid det beste for mine barn,,

Vi er en aktiv familie. Finner ofte på noe. Baker, tegner, sykler, går tur, drar i skogen, stranden osv osv..

Men vi kan være late og kose oss hjemme innimellom også..

Jeg er ikke så flink til å sette meg ned å leke med barna, men vi gjør likevel mye sammen..

Jeg er nok en hønemor.. Er redd altmulig, men er blitt bedre med årene..

Skrevet

HA, HA så søte dere er!

Jeg er ikke helt perfekt, bare nesten..... måtte le her var det ikke mange som gikk i seg selv, gitt. Lykke til videre.

Skrevet

Ikke akkurat et enkelt sp.m du stiller her Hi :-)

Jeg er en mamma som liker å gjöre ting med barna, bake bröd, dra en tur til byen, på stranda osv, men jeg HATER å leke. Synes den frie leken er ekstremt viktig for barna og lar man dem holde på selv ser man fort at de ikke trenger meg i leken!

Jeg elsker å prate i vei med barna mine. Men blir gal når eldstemann sier mamma, mamma, mamma ,mamma, mamma en million ganger per dag! (men synes det er sött også)

Vil väre en trygg og god mamma, noe jeg er 95 % av gangene. Men noen ganger er jeg ikke så veldig tålmodig av meg og jeg kan bruse opp!

JEg er ganske streng og tåler ikke obsternasighet! Da kan jeg blir sinna ;-)

Ellers tror jeg barna vet at jeg elsker dem og vil deres beste!

Jeg er laaaangt fra perfekt, men har ikke mål å väre det hele. Krever ikke av barna at de skal väre perfekte heller. De får ha sine sider og jeg får ha mine!

Skrevet

Får ofte høre at jeg er rolig av natur og jeg er nok det som mamma også. Jeg lar meg sjelden stresse opp.

Jeg synes det er koselig å leke med ungene en stund, men så får de beskjed om å fortsette alene. Jeg er ikke en evig lekekamerat. Liker veldig godt å finne på ting sammen (gå på tur, dra og bade ol.), men gjør det litt for sjelden. Tiden strekker ikke alltid til.

Jeg bryr meg fint lite om barna blir skitne, spiser sand og forskjellig, bare de koser seg. Både barna og klærne kan vaskes. Barna får klatre og styre med ting som gjør at de kan slå seg (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig), så trøster jeg hvis noe skjer og kanskje lærer de noe av det.

Jeg er ganske bestemt på enkelte ting og barna kan hyle til de går i oppløsning uten at det bryr meg. Jeg holder gjerne fast en sprellende toåring til han slutter å hyle for at han faktisk skal HØRE hva jeg sier. Takler ikke sutring, så det lønner seg ikke for mine barn, og det vet hvertfall den eldste nå.

Jeg er ganske opptatt av sunt kosthold, men det er ikke verdens undergang om det ikke blir sånn hver dag.

Jeg kan bli irritert og til og med sint på ungene og da kan jeg heve stemmen flere hakk (står ikke og skriker), men hvis jeg merker at ungene blir skremt ber jeg straks om unnskyldning.

Jeg gir barna mine mye kos og har veeeldig kosete barn :-) De er tydelig glad i både meg og pappaen, så noe riktig må vi gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...