Gå til innhold

Hva synes dere om navnet ROY?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på det til gutten=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, hadde blitt vant til det, og hadde ikke reagert om noen jeg kjenner hadde kalt gutten sin Roy. Men det var uaktuelt for våre 3 sønner, den gangen de fikk sine navn:)

Skrevet

Det er veldig fint :-D

Skrevet

syns det er litt gammeldags...vi har valgt å kalle sønnen våres troy...det ligner jo litt

Skrevet

For meg er dette et ganske typisk syttitallsnavn - som veldig få unger blir døpt nå til dags - og det er BRA! Tror ikke barnet vil få en haug med andre Roy'er i barnehagen/klassen.

 

Selve navnet er ikke et jeg ville valgt til mine gutter, men jeg har ingen negative assosiasjoner til det.

Skrevet

jeg synes det er harry og lite pent, desverre.

Skrevet

Siden du spør, så må jeg si at jeg syns det er litt harry... Jeg er egentlig lite fan av de fleste guttenavn som begynner på R (type Reidar, Ronny, Ruben, Raymond osv.), men smaken er som baken, og det er godt alle ikke heter det samme! Hvis du syns det er fint, så går du for det! :) Uansett hvilket navn man velger til barna sine, er det alltid noen som ikke liker det!

Skrevet

Huff nei, det synes jeg er harry og roper pøbel.

Og ikke er det fint heller.

Skrevet

Huff, grusomt! *grøssegrøssenavn*

Skrevet

Forferdelig synes jeg. Men nå har jeg meget dårlige assosiasjoner til navnet da...

Skrevet

Roy the Captain..hehe fra Himmelblå, hvis du ikke har sett serien..

 

Roy kan være fint sammen med et annet navn, men bare Roy høres litt nakent ut..:)

Skrevet

hm,, helt ærlig?

nei,nei,nei!!!!

litt sånn i samme gate som roger,raymond,johnny,osv....

 

IKKE min type navn nei....

Skrevet

Beklager,men jeg syns ikke det er noe fint navn.Og som andre sier så tenker man pøbel o.l. når man hører det navnet.

Skrevet

I utgangspunktet liker jeg ikke navnet, men jeg kjenner en veldig hyggelig Roy.

 

Liker godt at det er sjeldent på baby-generasjonen som fødes nå.

 

 

Skrevet

Takk for svar jenter... Alle kan ikke like det samme...

 

Noen fine navn som passer til Roy? mellomnavn liksom....

Skrevet

roy daniel er den fineste kombinasjonen jeg vet om med roy og en annet navn

Skrevet

Ja det var ganske fint :)

 

HI

Skrevet

Helt kurant om dere synes om det selv, men ikke på vår 10-på-topp-liste.

Skrevet

Jeg kjenner en som heter Roy Steve, kjekk fyr, med hodet på rett plass;)

 

Og en som heter Roy Erik, også en kjekk fyr med hodet på rett plass:)

 

Kjenner ingen pøbler som heter Roy.

Skrevet

Oppkalt etter Roy Narvestad i serien Borettslaget med Robert Stoltenberg?

Skrevet

roy er jo et lite populært navn for tiden da, ser det er flere som synes navnet er harry eller "homo". statistisk sett er det flest menn med r-navn som havner i fengsel ( av generasjonene akkurat NÅ som er i straffbar alder) Jeg må si jeg synes dette er litt morsomt - å gå i mot strømmen og gi barnet et navn man liker selv men som ikke er så kult. jeg synes du skal gå for det hvis du liker det. navnet skjemmer ingen, som de sier :)

 

Skrevet

Litt harry, men ikke så ille som de verste harry-navnene. Vet om et par veldig hyggelige Roy også, så har egentlig ikke dårlige assosiasjoner, men ville aldri valgt det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...