Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nesten alle klager over at de spiser så mye godis, og da lurer jeg bare på, hvor mye spiser dere? (Hvor mye er MYE for dere?) Jeg spiser sikkert litt - nesten - hver dag. Spiser dere mer eller mindre nå når dere er gravid, enn hva dere gjorde før?

Nysgjerrig, bare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste mye sjokolade, hver eneste dag, før jeg ble gravid. Nå som jeg er gravid har jeg mistet lysten så spiser ikke noe sjokolade eller godteri lengre.

Skrevet

Jeg spiser MYE godis, dvs jeg spiser hver dag, gjerne flere ganger for dagen. Og det går fort en pose ostepop om kvelden. Det er veldig rart jeg har lagt på meg over 10 kg...

Ikke veldig lurt, men det var verre i begynnelsen, da MÅTTE jeg spise godis hele tiden og ble småkvalm hvis jeg ikke gjorde det.

Skrevet

Mye, altfor mye. Samme før jeg ble gravid, men da la jeg ikke på meg i dette tempoet... Spiser nok noe hver dag dessverre, føler meg som en junkie, som bare MÅ ha det. Smågodt har jeg prøvd å kutte ut, spesielt det sure, for jeg får vondt i tennene av det. Går mest i is, sjokolade og muffins/kake. Liker godt potetgull, nøtter og popcorn også, men det klarer jeg å holde meg unna. det er søtsuget som er det verste, som starter for fullt etter jobb! Som en klokke dingdingding kl 16.00, bare MÅ jeg ha noe. Men må prøve å slutte. Ny uke nye muligheter.

Skrevet

Jeg spiser omtrent som før.. Kanskje litt mer. (Mye fordi jeg jo har kuttet ut vin/øl, som var litt mitt "voksen- godis" før.) Men hvor skadelig er det egentlig? Jeg bor i utlandet, og har ikke snakket med jordmor jeg (bare med lege), og ingen har vel egentlig noen gang sagt til meg at jeg ikke bør spise det eller det. Har dere prøvd å kutte ned etter at dere ble gravide?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg spiser aldri godis... Men jeg koser meg med vannmelon og litt iskrem iblant.. :-)

Skrevet

Veldig lite, mindre enn vanlig. Bare om vi har gjester eller er på besøk hvor det serveres snacks.

Jeg er ikke spesielt flink på moderat inntak av søtsaker, så det blir litt enten-eller, og akkurat nå har jeg forsøkt å kutte det ut. Er såpass stillesittende med tullebekkenet mitt at det kan være greit å redusere kaloriene en del også. Kompenserer til en viss grad for søtsuget med frukt.

Skrevet

I første trimester spiste jeg aldri godis (hvertfall mindre enn jeg noen gang har gjort i mitt liv). Men vel nå i 2 trimester tja jeg spiser snop noe jeg allid har vært glad i. og jg spiser allslagsmat. JEg er ikke hysterisk og spiser litt av alt. Og ja hvis noen lurte så drikker jeg cultura med smak i. Eller spiser ben is etc.. hehe og reker.

Men jeg holder meg unna alkohol og sigaretter.

Skrevet

hva er galt med cultura med smak i? (Har sett noen andre kommentere det også.)

Skrevet

var ikke så flink i begynnelsen og spiste sjokolade flere ganger i uka men aldri brus etc. Var hos jordmor og hun sa at de 6 kg jeg hadde lagt på meg til uke 22 var for mye og at jeg burde kutte ned på brød, poteter, pasta etc. Ble litt paff, er normalvektig i utgangspunktet og spiser lite fet og søt mat. Tror jeg ihvertfall da :) Uansett, nå er det ikke noe søtt, utenom en yoghurt innemellom. Litt kjedelig for er så glad i noen ruter med sjokolade innemellom.. Synes forresten dere at 6 kg er veldig mye? Er min 2 unge.

Skrevet

Jeg spiser mindtr\re gotteri nå enn før jeg ble gravid. Har f.eks helt mistet lysten på sjokolade, som var favorittsnop før graviditeten... Bra det da:)

Men IS...... huff.... er helt isoman... spiser is nesten hver dag... :S og det er jo nesten gotteri det også... :S

Spiser også veldig ofte en smoothie hver dag/kveld.. det demper ihvertfall søtsuget mitt.. Og så er det jo sunt med bær og frukt:)

(bruker frosne bær, evt fersk mango og banan, youghurt/biola med smak, bittelitt juice) Nydeligt!!!

Prøver også og spise minst et eple til mellommåltid hver dag, det demper jo også søtsug, så kanskje det er derfor jeg ikke har sånn veldig søthunger lengre??

Skrevet

Jeg spiste noe før. Nå spiser jeg ingenting lenger. Får jeg lyst på noe søtt så går det i frukt.

Spiser noe is, nå i varmen. Kanskje tre i uka.

Jeg har selvfølgelig lyst på noe godis, men vet det ikke er bra så derfor står jeg over.

Skrevet

6 kilo i uke 22 er HELT VANLIG og ikke noe skummelt i det hele tatt.

førr ei tullejordmor, ikje hør på ho

Skrevet

Hei! Jeg var en skikkelig godtemoms før jeg ble gravid, nesten litt avhengig vil jeg si, alltid litt søtsug ;) Så jeg var litt bekymret for hvordan dette skulle gå da jeg ble gravid, vil jo ikke få i meg for mye sukker heller. Men til min store overraskelse forsvant søtsuget nesten helt! Har hatt til gjengjeld hatt enormt lyst på frukt, dilla på bl.a. melon, moreller, plommer, etc etc :) Men spiser litt godis og potetgull i helgene da, og saftis nå i varmen... ;)

Skrevet

Jeg har blitt flinkere etter at jeg ble gravid. Drikker brus stortsett bare til helgen. Sjokolade har jeg ikke lyst på lenger. Jeg har klart å kutte ned en del på godis ellers:-) Fornøyd med det. Er litt redd for svangerskapsdiabetes siden jeg er litt overvektig.

Skrevet

jeg var helt grusom før. spiste godteri eller snacks nesten hver dag.

men nå derimot, kan jeg nesten ikke røre godteri, ihvertfall ikke sjokolade. blir kvalm bare av å spise litt. som når jeg var på restaurant her om dagen, og jeg spiste litt desert etter maten, da ble jeg skikkelig kvalm og dårlig, og kasta opp i flere timer morgenen etter:(

skikkelig ekkelt med "dagen derpå" bare av litt søtsaker..

Skrevet

Før jeg ble gravid "måtte" jeg spise godteri hver eneste dag. Noen uker etter at jeg ble gravid mistet jeg helt lysten på søtsaker og junk. Dette varte litt ut i 2. trimester. Nå (25+5) spiser jeg omtrent samme mengde godteri som før jeg ble gravid, kanskje litt mindre. Prøver å skjerpe meg, men nå som det er ferie er det litt vanskeligere å holde på de gode rutinene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...