Gå til innhold

Et par spørsmål om slimproppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Jeg er førstegangsfødende, og har derfor null erfaring med denne delen av svangerskapet. Håper dere vil dele deres erfaring og kunnskap med meg :)

- Mengde utflod har økt voldsomt hos meg etter jeg ble gravid. Hvordan vet jeg at det er slimproppen, og ikke bare en av disse dagene med ekstra mye utflod? Er det så åpenbart mye? :P

- Gjør det vondt når slimproppen går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med økt mengde utflod når man er gravid, ofte gjennom hel svangerskapet. (slimhinnene i kroppen blir tykkere ved graviditet)

Ikke allle merker at slimproppen går, den kan gå en tid før fødselen, eller like før. Ikke alle merker noe engang. Min gikk samme dag som jeg fødte, rett før riene startet. (en liten slimklatt, samt blod) Det kan også komme litt blod samtidig, så merker er det litt ekstra slimete med blodspor, eller litt rent blod, så kan du anta at det er slimproppen. Det gjør ikke vondt. Dersom den går en tid før termine, kan du passe på litt ekstra mtp infeksjoner, slik at du kanskje ikke bader i sjøen, basseng o.l (proppen er det for å beskytte inngangen til livmorhalsen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...