Gå til innhold

Mageknip! Alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var forferdelig oppblåst i magen i hele går, i natt har jeg sovet dårlig fordi jeg har hatt så mageknip. Akkurat som at jeg ikke har klart å "slappe" av i magen hvis dere skjønner. Magens står helt i spenn, hadde det ikke vært for at jeg bare var 5+2 hadde jeg jo nesten lurt på om det var kynnere.

Nå har jeg det litt sånn til og fra. Vet ikke om dette er noe man må regne med, som er vanlig ? Vet at oppblåsthet er vanlig, men mageknip? Er det noe å ringe legen for, eller er jeg bare lettere overhysterisk her???

Håper noen vil svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

har hatt sånn smått knip æ å men det har gitt seg etter kort tid ringte legen men han sa det ikke va noe å være redd for..

er i uke 10 no..

men e du bekymra er det bedre å ringe legen for da e du heilt trygg på at ingenting e galt

Skrevet

Ringte nettopp. Det var visst vanlig, med varmen og alt sammen. Skjøner ikke helt kombinasjonen varme og mageknip men. Skulle ta kontakt hvis noe annet skulle oppstå. Så da håper jeg alt er greit :)

Er jo ingen sterke smerter, ei heller på en bestemt side, og ingen blødinger. Men ikke matlyst, og ser ut som jeg er laaaaagt på vei... Ugg :(

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har syyyyykt mageknipe. Har nå sittet og klamret meg fast til pulten min på jobb i en time. Det er visst vanlig - men guirland så vondt. Ikke for å være kjiip, men jeg er glad det er flere enn meg. 12 uker i dag. Skal på kontroll onsdag så jeg får spørre litt da- men det ser ut til at det er helt vanlig. Hatt mageknipe on and off alle ukene, men vært på ul i uke 10 og alt var fint - så jeg er ikke stressa for at det farlig. Mageknipe er jo en form for luftsmerter, så sånn sett så er det ikke noe i veien med fosteret. Lykke til - jeg tar imot tips mot mageknipe med veldig åpne armer her. Gruer meg til å karre meg hjem nå.

Skrevet

Åhhh nå ble jeg glad... ikke fordi du har vondt, men fordi vi er flere om det :o)

Jeg har "litt" mage fra før, og når jeg blir sååå oppblåst, så ser jeg så supergravid ut :( Vi var på stranda i går, og tror jeg jobba møe for å holde magen inne, at jeg bare gjorde vondt verre :( Men on and off alle ukene, ja da blir det festlig her... føler jeg er kandidat for mammabukse already... det er jo nice når man er 5 uker.... nei fytti, gikk ny gravid for 3 år siden i sommer mnd også, det ække særlig gøy.

Men håper det gir seg snart, og takk for svar!!!

Skrevet

Jeg også hadde mageknip da jeg var ca like langt på veg som deg..uke 5-6, våknet av det midt på natta--prøvde å gå på do, men hjalp ikke..til slutt tok jeg en varm klut/håndkle og la over magen og fikk sove..Våken opp uten noen som helst smerter:)

Skrevet

Åhh tenk ju :) Da skal jeg prøve på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...