Gå til innhold

Mamma for første gang


Hege N.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg melder meg herved inn i Februar 2010-klubben.

Jeg har termin 3. februar. Noen andre som har det?

 

Jeg er ei jente på snart 27. Opprinnelig fra Arendal, men bor i Oslo.

Det er utrolig fint at det finnes en side som Barnimagen.com. Som førstegangsfødende er det utrolig mye jeg lurer på. Det er også godt å komme i kontakt med mange andre i samme situasjon.

 

Foreløpig merker jeg ikke så mye, var hos legen i dag. Har nok gått opp et par kilo, og er litt kvalm, men bortsett fra det føler jeg meg i fin form.

 

Ser frem til å komme i kontakt med mange koselige blivende mammaer her inne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Jeg er 31 år og venter også vårt første barn, og er veldig spendt. Var på UL i dag og fikk vite at alt sto bra til. Fikk også se hjertet banket og det var litt spesielt og rart. Men fikk en god følelse at det er noe som vokser, Hadde en SA i august i fjor, så er derfor litt redd for at det skal se igjen.Men hadde ikke kommet så langt som jeg er i dag. Og det er jo en liten trøst. Har merket også flere tegn også, som ømme bryster og litt små kvalm. Alle tegn tar jeg imot som med takk, siden da vet jeg at det er noe som vokser.

 

Er også glad for Barnimagen.com, for å treffe andre, dele tanker og følelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg skal også har min først.

Jeg blir 25 år i juli og kommer fra ålesund. jeg har en måne igjen ca til det har gått 3 månder, så håper allt går bra frem til da. :) har termin 10 februar.

 

men jeg merker til tegnene ja, er velidg dårlig om morgon spessielt. kvalm og ømme bryst og dårlig søvn, men tror det er mest på grunn av varmen som er nå. skal til lege neste uke. :)

 

Neminni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg har foreløpig termin samme dag som deg Hege, og jeg venter mitt første barn.

 

Jeg er 34 år, og bor i Oslo. Magen har begynt å vises, og det er ikke bare moro syns jeg. Ellers så er jeg like hormonell og uggen om morgenen som man hører om at gravide gjerne er.

 

Har så vidt begynt å venne meg til tanken på at det faktisk er en bolle i ovnen,merker det godt at noe er annerledes hvertfall. Håper det går bra med deg og alle som venter barn framover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10. Februar og det blir nr 1 for meg også. Er enig i at det er fint med et forum der man kan komme i kontakt med andre som er i samme livssituasjon som en selv. Meldte meg inn i dag. Har vært litt redd for å begynne å engasjere meg for tidlig, med risk for SA. Nå er jeg i uke 10, så krysser fortsatt fingrene men håper at alt går bra.

 

Jeg så at du var fra Sørlandet, og jeg her presis flyttet dit. Vi håper på å få tak på en leilighet i Arendal i løpet av året. Hadde vært koselig å komme i kontakt med andre som bor i Arendal-området.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og gratulerer :)

 

Jeg er 25 år, og er også gravid for første gang med foreløpig termin 6 februar. Starter på uke 11 i morgen :) Jeg kommer fra vestlandet, men bor i Oslo.

 

De siste ukene har vært en stor utfordring ettersom jeg har vært utrolig kvalm og slapp. Jeg har stort sett vært sengeliggende, og varmen som vi har hatt på østlandet har ikke akkurat hjulpet. Det er jo et veldig godt tegn da, så jeg prøver å være så positiv som jeg bare kan :D Det største problemet har egentlig vært å få i seg mat, det er liksom ikke noe som frister for tiden utenom kavringer med brunost :)

Magen har også begynt å vokse, jeg ser det godt selv i allefall :) Jeg trodde det skulle ta litt lengre tid, men sliter alt nå med å komme inn i buksene mine ;)

 

Det er en utrolig spennende tid vi har foran oss, og det er kjempekoslig å kunne dele den med så mange andre som er i samme situasjon :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler også jeg sliter med å bruke mine bukser. Tror derimot at det er litt psykologi med i bildet, men det føles ikke så greit å gå med bukser som strammer alt for mye i livet.

 

Jeg har ikke vært noe kvalm. Jeg har derimot blitt mer og mer sulten, så føler jeg spiser mer nå enn før. Prøver derimot å holde litt igjen og spise sunt. Tror det også påvirker at buksene føles litt trange. Det har jo ikke blitt så mye trening de siste ukene (eller siste 2 månedene) heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei :)

 

skal også bli mamma for første gang 3 februar :)

er 18 år og kommer ifra troms.

synest dette er en kjempefin side for å lese seg fram til aktuelle temaer.

 

selv har min bestevenninne på 19 år akkurat født sin andre sønn og hun er en kjempestor støtte for meg og siden hun er en slik fin kilde er det bra å ha henne i nærheten ;)

 

men jeg føler at på denne siden og andre sider lik denne får man mere informasjon om mat, trening osv. som er dokumentert.

 

i det siste har kvalmen begynt og gi seg, men jeg kan fortsatt ikke spise maten til "svigermor" uten og få litt brekninger (hun er fra Tyskland og lager det meste med fett og eddik :s). nå ser jeg en begynnende kul på magen og det er kjempespennende, gleder meg til å få "stormagen" :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...