prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 jeg kjente masse bevegelse og spark til og med utenpå i uke 12/13.. men så begynte det å avta og jeg ble engstelig og dro på ultralyd på volvat.. alt var bra med den lille, men nå kjenner jeg stort sett ingenting.. skal på ordinær ultralyd i morgen og gruer meg skikkelig.. tenk om.. men så lurer jeg på om det kan være at kanskje morkaken har lagt seg foran fosteret, at det er derfor jeg ikke kjenner noe??? noen som har hatt det liknende?? er så redd for at det er noe galt med den lille i magen min nå er forresten 18+4 kjente liv med førstemann i uke 16..
prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 29. juni 2009 ingen som kan gi meg noen beroligende ord?? :S
edition Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Kanskje ikke den besteå få beroligende ord fra, med tanke på at jeg bare er 14+3 og ikke har kjent noe selv enda. Men jeg har lest mye her, og det virker som det kan finnes forskjellige grunner til det:) Som morkaka foran fosteret eller kanskje bare fosteret er litt stille en periode? Venninna mi fortalte om da moren hennes hadde vært gravid med henne.. Hun hadde vært kjeempeaktiv i magen. Så plutselig var hun dønnstille i tre dager. Helt stille. Men det var ingenting galt, men slappet av litt:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har morkaken foran denne gangen, hadde den bak med de andre to. Da kjente jeg liv ganske tidlig, rundt uke 16-17, men på langt nær hver dag. Liv hver dag kjente jeg ikke før etter uke 20. Nå er jeg 19 uker med nr 3 og kjenner ikke liv hver dag. Det avhenger veldig av hvordan han ligger har jeg funnet ut. Morkaka ligger høyt oppe i livmoren, foran. Så jeg kjenner han bare når han ligger med beina ned og sparker mot blæra. Sa de ingenting om hvor morkaka ligger når du var på ul? Det er nok sannsynligvis den som demper sparkene altså.
nr 2 i oktober? Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 er sikkert bare babyen som har endret stilling i magen og ligger så en sånn måte at du ikke kjenner sparkene. jeg er også andregangs og kunne ikke føle meg sikker på at det var babyen jeg kjente før jeg var nesten 20 uker.. ikke stress, legg deg ned og slapp av. masse lykke til
Mikkemafian Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Selv om du er andregangs, skal du ikke kjenne liv hver dag før etter uke 25 eller noe sånt. De har veldig god plass inni der, og beveger seg i alle mulige forskjellige retninger. Jeg kjente ikke liv i det hele tatt før jeg var nesten 20 uker, morkaken lå foran og stengte for all moroa. Kjenner fremdeles mye mindre enn sist gang.. Men inni magen min er det helt fint!! Lykke til i morgen.
Gleder meg til høstbarn!!!! Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er andregangs og kjente liv tidlig! Har hatt noen dager nå der jeg ikke har kjent noe særlig..dro på føden og fikk sjekket! Alt i skjønneste orden:) Sies at barnet kan sparke innover og da ikke kjenne d så godt.. Er du veldig bekymret skal helsevesnet ta deg på alvor. Snakk med Jordmor evnt føden og hør om du kan få en sjekk..ingen sier det er sunt med en bekymret mor i allefall!!! Good luck! tipper og håper alt er bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå